رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ از امروز در رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی اسماعیلی ندیمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عصر امروز در مراسم افتتاح و راه اندازی آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی (کرونا)هدف از ایجاد این آزمایشگاه را جلوگیری از ارسال نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا به مرکز استان عنوان کرد. 

او  افزود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا، نمونه های آزمایش در تهران انجام می‌شد و این امر مستلزم صرف مدت زمان برای جواب آزمایش بود و تصمیم گیری ما را در مورد بیماران سخت‌تر می‌کرد.

 اسماعیلی ندیمی افزود: با افتتاح این آزمایشگاه آزمایش‌ها روزانه انجام می‌شود و کمک مهمی در تشخیص زودرس بیماری و درمان است. 

او با قدردانی از شورای شهر برای راه اندازی آزمایشگاه تصریح کرد: راه اندازی این آزمایشگاه، یک کار پایدار و ماندگار برای مسئولان و مردم شهر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه این آزمایشگاه در کوتاه ترین زمان راه اندازی شد، گفت: تمام اقدامات راه اندازی این  آزمایشگاه در ایام تعطیلات صورت گرفت. 

 او  با قدردانی از کادر درمانی بیمارستان رفسنجان افزود: با همکاری مسئولان، اعتباری برای این آزمایشگاه اختصاص یافت. 

 اسماعیلی ندیمی بر رعایت مقررات بهداشتی برای جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: مقررات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طرف کسبه شهر مهم است. 

 او  افتتاح این آزمایشگاه را  گام بسیار مهم برای کار‌های بعدی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دانست. 

حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان رییس شورای شهر رفسنجان هم در این مراسم گفت: راه اندازی آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی( کرونا) یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم برای جلوگیری از شیوع و تشخیص زودهنگام بیماری ویروس کرونا است که طی  جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفتیم، این کار در رفسنجان به عنوان زیرساختی ماندگار برای مردم ایجاد شود.

او با بیان اینکه وجود چنین آزمایشگاهی برای شهر لازم بود، افزود: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیاد ریال برای شهر ایجاد شده است.

حجت الاسلام هاشمیان بر اهمیت سلامت مردم تاکید داشت و گفت: این آزمایشگاه نه تنها برای شرایط کنونی؛ بلکه برای همه ی بحران‌های احتمالی احداث شده است.

او با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر تا ریشه‌کنی کرونا پای کار هستند، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و همراهی یکدیگر می توانیم جلوی شیوع کرونا را بگیریم.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: کرونا ، آزمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار