استاندار مرکزی در جلسه پدافند زیستی گفت: تا پایان هفته نمی توانیم پاساژها و بازارهای استان را بازگشایی کنیم.

تا پایان هفته پاساژها و بازارهای استان مرکزی بازگشایی نمی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه پدافند زیستی این استان گفت: استاندار مرکزی گفت تا پایان هفته نمی‌توانیم پاساژ‌ها و بازار‌های استان را بازگشایی کنیم، چون باید طبق دستورالعمل کشوری پیش برویم.

آقازاده با بیان اینکه، ولی در این راستا باید وام‌های قرض الحسنه به صنوف و کسبه خسارت دیده تعلق گیرد افزود: برای کمک به خانواده‌های آسیب دیده بنا داریم در استان برنامه‌هایی با بسته‌های معیشتی اجرا شود.

او با اشاره به اینکه هر کاسب بدون ماسک و دستکش فعالیت داشته باشد مغازه اش پلمپ می‌شود اضافه کرد: ثبت نام کسبه در سامانه سلامت باید سریع‌تر انجام شود و در حین ثبت نام هم مغازه‌ها باز شود.

مراقبت خود، خانواده و اجتماع در شرایط فعلی در راس همه امور است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم در این جلسه گفت: شرایط امروز استان مرکزی نسبت به ۵۰ روز گذشته شرایط مثبتی است، ولی باید همچنان خودمراقبتی مراقبت خانوادگی و اجتماعی در راس همه امور باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه رزمایش مواسات کمک احسان و نیکوکاری که از عید نیمه شعبان آغاز شده است تا عید فطر ادامه دارد از مسئولان خواست تدبیر شود که صد هزار بسته معیشتی شامل اقلام اساسی و موردنیاز خانواده به اقشار آسیب دیده و نیازمندان تعلق گیرد.

او اضافه کرد: با احتساب هر بسته با۱۲۰ هزار تومان اعتبار در مجموع ۱۲ میلیارد تومان می‌شود.

مقدسی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه ضمن قدردانی از مردم و کادر درمانی در رعایت موارد بهداشتی گفت: آمار بهبود یافتگان در کشور ۶۰ درصد و در استان مرکزی ۷۱ و نیم درصد است.

ادارات باید مام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت  کنند

اکرمی معاون سیاسی استاندار هم گفت: با توجه به اینکه کلیه ادارات باید با دو سوم کارمندان فعالیت داشته باشند باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و ارباب رجوع‌هایی هم که به این ادارات مراجعه می‌کنند باید تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم گفت: امروز آمار مبتلایان به ویروس کرونا ۱۵ نفر در استان مرکزی بود که با توجه به رعایت مردم نسبت به روز‌های گذشته کاهش داشته است.

جمالیان افزود: پیش بینی می‌شود که اوایل اردیبهشت ماه آمار مبتلایان بیشتر شود و به پیک خود برسد چرا که در کشور و در استان رعایت نکات بهداشتی کمتر و به اندازه کافی انجام نمی‌شود برای محقق نشدن این پیش بینی مردم کسبه مسئولین باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.