رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در روز‌های پیش رو پیک ابتلاء به کوئید ۱۹ را در استان خواهیم داشت.

پیک ابتلاء به کرونا پیش روی استان مرکزی / غربالگری ۸۷ درصد جمعیت استان مرکزی در خصوص کروناسید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: در روز‌های پیش رو یک پیک ابتلاء به کوئید ۱۹ را در استان خواهیم داشت و از همه مردم فهیم استان مرکزی درخواست داریم تا در روز‌های آینده بیشتر رعایت نمایند تا شاهد افزایش این بیماری نباشیم.

جمالیان افزود: متاسفانه در شهر‌های استان شاهد صحنه‌های خوبی نیستیم و شهر‌ها شلوغ شده و مکان‌های پر ازدحام در شهر بسیار به چشم می‌خورد و حتی در پارک‌ها کودکانی را می‌بینیم که در کنار خانواده‌های خود مشغول بازی کردن هستند.

او اضافه کرد: یکی از منابع انتقال ویروس در جامعه اسکناس‌ها هستند، همچنین مردم سعی کننددر زمان زمان خلوتی و کم بودن به فروشگاه‌ها مراجعه کنند و اگر ازدحام در فروشگاه‌ها وجود دارد از ورود به آنجا خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: در جلسه امروز قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی مصوبات خوبی انجام شد، ولی زمانی ما به موفقیت خواهیم رسید که مردم را همدل و در کنار خود ببینیم و مردم در نقاط پر ازدحام حضور خود را کمتر کنند و مراودات مالی حتماً از طریق کارت‌های بانکی انجام شود و به هیچ وجه از پول نقدی استفاده نگردد

غربالگری ۸۷ درصد جمعیت استان مرکزی در خصوص کرونا

او ادامه داد: در طرح غربالگری فعال کروناویروس در استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کل استان غربالگری شده‌اند که این یعنی ۸۷ درصد جمعیت استان مرکزی است.

جمالیان تصریح کرد: این اقدام، کار بسیار بزرگی بوده است که صورت پذیرفته است و از معاون بهداشتی و همکاران حوزه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تشکر می‌کنم.

او اظهار کرد: با باز شدن مغازه‌ها و شروع به کار اصناف و غربالگری هوشمند در استان مرکزی انتظار ما این است که مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیا م / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.