رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه، پاسخ آزمایش‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت ارائه می‌شود.

 سعید رضا قنبری زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در حاشیه افتتاح این آزمایشگاه گفت: به منظور مقابله با بیماری کرونا در گام نخست موضوع فاصله گذاری اجتماعی مطرح شد تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم و قدم بعدی نیز بیماریابی فعال است تا بتوانیم افرادی که در جامعه با علائم مختصر و کمتر در حال تردد هستند، شناسایی کنیم.

او تصریح کرد: شناسایی سریع افراد در گام دوم نیازمند راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی، پژوهشی کووید ۱۹ در منطقه تحت پوشش دانشگاه بود که امروز این آزمایشگاه در کلینیک احمدیه برای تشخیص بیماران راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف اصلی از راه اندازی این آزمایشگاه را علاوه بر سرعت در تشخیص بیماری، جداسازی و ایزولایسیون افراد مبتلا و پر خطر برای کنترل و مهار بیماری عنوان کرد.

قنبری زاده با بیان اینکه برای تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده، افزود: این آزمایشگاه علاوه بر تشخیص بیماری کرونا، در تشخیص بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزای فصلی، تب کریمه، ویروس Hiv و همچنین هپاتیت‌ها به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خدمات ارائه می‌دهد.

او گستره خدمات این آزمایشگاه را علاوه بر جمعیت تحت پوشش دانشگاه شامل شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، جنوب خراسان رضوی و مجموعه دانشکده علوم پزشکی تربت جام عنوان کرد.
 
انتهای پیام//د.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.