در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در شهرستان زرند همانند دیگر مناطق کشور و برای مهار ویروس کرونا، نظارت‌های بهداشتی بر واحد‌های صنفی تشدید می‌شود و به طور قاطع با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا که در محل فرمانداری تشکیل شد، با اشاره به آغاز و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در کشور، بر تشدید نظارت‌های بهداشتی بر واحد‌های صنفی تاکید شد.

اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند همانند دیگر استان‌ها از صبح (شنبه ۲۳ فروردین) در استان کرمان و شهرستان زرند آغاز شده است و در این طرح کسب و کار‌های کم ریسک می‌توانند فعالیت اقتصادی خود را دوباره طبق روال قبل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.

علی صادق زاده فرماندار در این جلسه با بیان اینکه اصنافی که مجوز بازگشایی مغازه‌های خود را دارند باید در مسیر عمل به پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا حرکت کنند و در این زمینه متعهد شوند، گفت: در این راستا گشت‌های مختلفی شامل نمایندگان فرمانداری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف، اداره صمت، پلیس اماکن و دستگاه قضایی نسبت به رصد دقیق بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف نظارت خواهند داشت.

او ادامه داد: با واحد‌های صنفی که به هشدار‌ها و رعایت نکات بهداشتی توجه نکنند برخورد قانونی می‌شود و واحد صنفی بدون هیچ اغماض و کوتاهی پلمب می‌شود.

فرماندار زرند با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا در سطح شهرستان بسیار نگران کننده و شیوع آن طی دو سه روز اخیر در زرند شدت گرفته است و هم اکنون متاسفانه اکثر مردم هم بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در بازار و سطح شهرستان مشغول به خرید و تردد هستند، گفت: مردم باید به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و در واحد‌های صنفی که تجمع ایجاد شده است حضور پیدا نکنند.

حجت الاسلام دکتر بلوچ زاده نیز در این جلسه از پلمب صنف و مغازه متخلف به مدت بیست روز خبر داد.

او افزود: دستگاه قضایی شهرستان با تمام توان همچون گذشته در کنار و همراه دستگاه‌های اجرایی خصوصا شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواهد بود و اقدامات و برخورد‌های قضایی خود را بر اساس نظر مرکز بهداشت و کارشناسان بهداشتی این مرکز انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.