رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: درسال ۹۸ کارشناسان اورژانس در مجموع، ۱۰۷ هزار و ۸۹۷ ماموریت تصادفی و غیر تصادفی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،رحمانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: درسال ۹۸ کارشناسان اورژانس در مجموع، ۱۰۷ هزار و ۸۹۷ ماموریت تصادفی و غیر تصادفی انجام دادند.

رحمانی  با اشاره به افزایش ۵٫۳۷ درصدی ماموریت‌های اورژانس در مدت مشابه سال قبل گفت: از مجموع این ماموریت‌ها ۸۷هزار و ۹۳۳ مورد ماموریت غیرتصادفی و ۱۹هزار و ۹۶۵مورد ماموریت تصادفی بود.

او افزود: ۴۲هزار و ۷۴۸ بیمار غیرتصادفی و ۱۹هزار و ۴۸۱ مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس این مرکز به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

متخصص طب اورژانس دانشگاه گفت: کارشناسان اورژانس برای ۲ هزار و ۲۸۹ مصدوم تصادفی اقدامات درمانی در محل انجام دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه فوتی‌های تصادفات رانندگی ۶٫۵۳ افزایش داشت افزود: در مجموع، فوت ۳ هزار و ۶۰ نفر در ماموریت‌های غیرتصادفی و ۳۱۰نفر در ماموریت‌های تصادفی توسط کارشناسان اعزامی این مرکز تایید شد.

رحمانی گفت: در این مدت برای ۵ هزار و ۶۷۳ بیمار قلبی، ۳ هزار و ۴۵۵ بیمار تنفسی، ۹۱۲ نفر به دلیل سکته مغزی، ۲ هزار و ۸۱۷ مورد به دلیل سقوط، ۲ هزار و ۸۵۵ نفر به علت مسمومیت غیر از مونواکسید کربن و ۸۶۳ نفر به دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.