رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی زرین دشت از محلول پاشی مزارع زرین دشت با استفاده از ریزمغذی‌ها و قارچ کش‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا شفاعت رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی زرین دشت اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، همچنین دستورالعمل‌های سازمانی در خصوص افزایش تولید، از مجموع ۸ هزار و ۶۷۰ هکتار گندم آبی این شهرستان میزان ۴ هزار هکتار با توصیه کارشناسان از ریزمغذی هایی، چون سولوپتاس استفاده شد.

او افزود: همچنین بیش از ۲۹۰ هکتار هم با استفاده از سموم قارچ کش همچون تیلیت علیه بیماری‌های برگی محلول پاشی انجام گرفته است.

غلامرضا شفاعت اضافه کرد: در جهت افزایش تولید دانه‌های روغنی نیز از میزان ۲۶۰ هکتار کلزا آبی میزان ۲۵۰ هکتار از ریزمغذی‌ها استفاده شده که مجموع سطح محلول پاشی شده محصولات به ۴ هزار و ۵۴۰ هکتار رسیده است.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی زرین دشت گفت: در خصوص دیگر محصولات شهرستان از جمله صیفی و سبزیجاتی، چون خربزه و گوجه نیز عملیات محلول پاشی با استفاده از ریز مغذی‌ها و قارچ کش‌ها در حال انجام است که مطمنا در افزایش تولید موثر است و انتظار می‌رود کشاورزان پرتلاش شهرستان این روند را ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.