عضو مرکز تحقيقات چشم دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت :‌پاشيده شدن مواد شيميايي باز و قليايي و سموم کشاورزي به چشم موجب بروز آسيبهاي جدي و عوارض جبران ناپذير مي شود .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر محمد اعتضاد رضوي با اشاره به فصل سم پاشي محصولات کشاورزي اظهار داشت :‌در زمان سم پاشي باغات و زمين هاي کشاورزي به منظور جلوگيري از آسيب به چشم بايد از وسايل حفاظتي استفاده کرد .

وی با اشاره به اينکه مواد شيميايي از نوع باز و يا قليايي به هر شکلي که وارد چشم شوند موجب بروز آسيب مي شوند خاطر نشان کرد :‌بهتر است در نخستين اقدام با فرد مصدوم چشم وي با آب فراوان شستشو داده شود تا تمامي مواد وارد شده به چشم خارج گردد.

اعتضاد رضوي پاشيده شدن آهک را نيز از ديگر موادي برشمرد که ممکن است کارگران ساختماني را درگير کند و در صورت مواجه بايد علاوه بر شستشو با آب فراوان از خارج شدن تمامي مواد آهکي از چشم اطمينان حاصل کرد .

وي درد شديد و متمرکز در ناحيه چشم ، ناتواني در گشودن چشم صدمه ديده ، وجود قرمزي و التهاب در اطراف چشم و آبريزش بيش از اندازه را علائم وجود جسم خارجي در چشم عنوان کرد و اظهار داشت :‌بي توجهي به چشم در زمان پاشيدن شدن مواد شيميايي مي تواند موجب بروز التهاب مزمن ، آب سياه ، درگير شدن سلولهاي سطح چشم و در مواردي نابينايي به همراه داشته باشد .

عضو مرکز تحقيقات چشم دانشگاه علوم پزشکي مشهد تاکيد کرد :‌پس از انجام مراحل اوليه ، فرد مصدوم بايد به نزديکترين مرکز اورژانس چشم منتقل شود ./س

برچسب ها: چشم ، حلال های ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یونس شاطرپور
۲۳:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سم پاشیده شده توی چشمم