کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا از هر راهی استفاده می‌کند تا ایران را تسلیم کند

فعال اصولگرا گفت: سیاست‌مداران آمریکایی و شیوه‌هایی که آنها به کار می‌گیرند نوعی استعمار و استثمار دیگران است.

/حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تداوم تحریم‌های دارویی آمریکا گفت: امام بزرگوار ما در یک کلام ماهیت آمریکا را برملا کرده و گفتند که این کشور مصداق بارز استکبار جهانی و شیطان بزرگ است.

او ادامه داد: پس این رفتارهایی هم که آمریکا انجام می‌دهد از دو منظر قابل بررسی است؛ اول اینکه سیاست‌مداران آمریکایی و شیوه‌هایی که آنها به کار می‌گیرند نوعی استعمار و استثمار دیگران است تا منافع خود را حفظ کنند ؛همچنین اقدامات بی حد و مرز اینها در تاریخ گواهی می‌دهد که چگونه اخلاق را زیر پا له کرده‌اند.

کنعانی مقدم افزود: اینها برای مقابله با ژاپن از بمب اتمی برای کشتار جمعی استفاده کردند و در خیلی از جاهای دیگر دنیا هم با کمک کردن به دیکتاتورها، مردم دنیا را (مخصوصا ایران) با بمب شیمیایی مورد هدف قرار دارند؛ پس  این توقعی بی جاست که گمان کنیم آنها به مسائل انسانی و حقوق بشر توجه دارند.

دبیرکل حزب سبز خاطر نشان کرد: همچنین سیاست‌های آمریکا در قبال ایران  عمدتا سیاست مزورانه و از موضع قدرت و با همان خوی وحشی گری که رهبری هم به آن اشاره کردند بوده؛ آنها در اصل به دنبال این هستند که با ایجاد تهدید و تحریم ملت ایران به منافع خود دست پیدا کرده و بتوانند ایران را تسلیم کنند، آن هم از راهی.

فعال اصولگرا گفت: پس این موضوع که بعضی ها امید دارند که آمریکایی‌ها به ما کمک کنند و یا در مواقعی از مواضع خودشان کوتاه بیایند کاملا اشتباه است و محاسباتشان غلط است؛ البته آمریکایی‌ها هم همواره می‌خواستند تا مسئولان ما با یک خطای استراتژیک حرکت کرده و محاسباتشان غلط باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار