مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : یک میلیون و ۸۴۲ هزار نفر در سطح استان غربالگری کرونا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرای طرح بیمار یابی فعال است که در حوزه مرکز بهداشت در حال انجام است.

او گفت : بر اساس این طرح مراقبین سلامت در پایگاه سلامت و بهورزان در خانه‌های بهداشت نسبت به غربالگری فعال بیماران از طریق برقراری تماس با سرپرست خانواده‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: همکاران مرکز بهداشت استان در تماس با سرپرست خانواده علائم سرپرست و افراد خانواده را از نظر وجود بیماری کنترل می‌کنند و در صورتی که اعضای خانواده دارای علائم بیماری کرونا باشند به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند و در این مراکز توسط تیم پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: پس از انجام معاینه در صورت نیاز از آن‌ها تست کرونا گرفته و به بیمارستان ارجاع داده خواهند شد.

شاه آبادی گفت: مرحله نخست طرح غربالگری شانزدهم فروردین در برخی از شهرستان‌های استان و نوزدهم در برخی دیگر از شهرستان‌ها به اتمام رسید و بلافاصله مرحله دوم پس از اتمام مرحله اول آغاز شد.

او گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۴۲ هزار نفر در سطح استان کرمانشاه از نظر علائم بیماری کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: اجرای طرح غربالگری باعث می‌شود افراد از منزل خروج غیرضروری نداشته باشند و در صورتی که علائم شدیدی در آن‌ها مشاهده نشد با ماندن در خانه بهبود یابند و از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی خودداری شود.

شاه آبادی با بیان اینکه همکاران مرکز بهداشت از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس می‌گیرند، گفت: قدرت انتقال بیماری حتی در میان افرادی که علائم خفیفی دارند بالا است بنابراین اجرای طرح بیماریابی فعال ضروری است.

این مسئول ادامه داد: افرادی که از طریق سامانه ۴۰۳۰ با آن‌ها تماس برقرار نشده در صورت داشتن علائم می‌توانند به سامانه sale may.gov.ir مراجعه کنند و ظرف ۲۴ ساعت آینده با آن‌ها تماس برقرار خواهد شد و علائم آن‌ها بررسی می‌شود.

او افزود: در حال حاضر چهار مرکز ۱۶ ساعته در سطح شهرستان کرمانشاه و در هر یک از شهرستان‌های استان یک مرکز ۱۶ ساعته فعال است.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از امروز شاهد بازگشایی برخی از مشاغل هستیم که با این شرایط نگران موج دوم بیماری کرونا هستیم.

شاه آبادی ادامه داد: افرادی که مجبور به خروج از منزل هستند حتماً باید دستکش بپوشند و در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده کنند و فاصله یک و نیم تا دو متر را رعایت کنند همچنین افراد نباید بیرون از منزل غذا بخورند و در این صورت باید وسایل اختصاصی خود را همراه داشته باشند.

او گفت: این افراد باید قبل از ورود به منزل کفش‌های خود را در بیاورند و بلافاصله دست خود را با آب و صابون بشویند، زیرا جنس ویروس از چربی است و پس از شستشو با آب و صابون از بین خواهد رفت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.