آیا 5G باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود؟

فضای مجازی پر شده است از تئوری تأثیرگذاری 5G بر شیوع ویروس کرونا اما واقعا این فناوری ارتباطی نقشی در شیوع این ویروس دارد؟

آیا 5G باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها در فضای مجازی مخصوصا در فضای شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌ها این تئوری توطئه در حال دست به دست شدن است که فناوری ارتباطی 5G روی شیوع ویروس کرونا تأثیر می‌گذارد و باعث شیوع سریع این ویروس می‌شود. به طبع این خبر، بسیاری از گروه‌ها به دکل‌های مخابراتی 5G در انگلستان حمله کرده و آن‌ها را آتش زده‌اند. این حملات تا جایی ادامه پیدا کرده که سازمان مدیریت بحران فدرال و کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اعلام کرد که فناوری 5G باعث شیوع ویروس کرونا نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: همکاری گوگل و اپل برای کنترل ویروس کرونا


هیچ‌یک از نظریه‌های تأثیر 5G روی ویروس کرونا معقول نیستند. ویروس کرونا در کشورهایی هم که دسترسی به این شبکه ارتباطی ندارند، به سرعت در حال شیوع پیدا کردن است و فرکانس‌های 5G نمی‌توانند روی بدن انسان تأثیری بگذارند. ویروس کرونا ناشی از ویروس‌های مسری است و به هیچ وجه با امواج الکترومغناطیسی ارتباط ندارند. ویروس کرونا و فناوری 5G تنها دو پدیده غیر مرتبط با هم هستند که به صورت همزمان در حال اتفاق افتادن، هستند اما با نگاه اجمالی به برخی کشورهای خاص می‌توان درک کرد که این دو پدیده هیچ ارتباطی با هم ندارند.

پروفسور استیون پویس، یکی از اعضای تیم مدیریت پزشکی وزارت بهداشت انگلستان ارتباط بین 5G و کرونا را «دیوانگی» خواند و همچنین دولت این کشور ادعاهای علیه 5G را «خطرناک» دانست.

آیا 5G باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود؟

سیمون کلارک، استادیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ، در مصاحبه اخیر خود اشاره کرده است که امواج رادیویی 5G به اندازه کافی قوی نیستند که بدن شما را گرم کنند و سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند. این ایده که 5G سیستم ایمنی بدن انسان را پایین می‌آورد، عقلانی نیست. به همین ترتیب، امواج رادیویی و ویروس‌ها به همان روش منتقل نمی‌شوند. ویروس کرونا از شخصی به فرد دیگر ، به طور معمول از طریق قطرات ریز بزاق در زمانی منتقل می‌شوند که فرد بیمار سرفه یا عطسه می‌کند و یا نفس می‌کشد. تنها انواع ویروس‌هایی که می‌توانند از طریق امواج رادیویی منتقل شوند، آن‌هایی هستند که روی رایانه‌ها تأثیر می‌گذارند، نه روی انسان.

گفتنی است، نظریه‌های ارتباط 5G و شیوع ویروس کرونا از کمپین‌های نشر اطلاعات اشتباه در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد که حتی اوایل توسعه این شبکه آن را مرگبار می‌خواندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
هر چیز بدون‌سیم، مضر هست.
بلوتوث - وای‌فای - امواج مختلف تلفن همراه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
تکنولوزی که ساخت چین باشه نه کیفیت داره نه قابل اعتماده...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
شبکه نسل پنجم خطرناکترین شبکه برای مغز و سلامت عمومی انسان است با اینکه تلاش کردند در هر سری آزمایشات و بازطراحی خطراتش رو کاهش بِدَن.
حتما تحقیق کنین و به صورت خبرهای کوتاه منتشر کنین لطفا.
تحت تاثیر تبلیغات شرکتها در پوشش تحقیقات موسسات به ظاهر معتبر تحقیقاتی و دانشگاهی قرار نگیرین و هزینه تحقیقات روی این شبکه رو بپردازین و نتیجه شگفت انگیز دروغهای رسانه ای تاجرین مرگهای تدریجی رو ببینین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا طبق تحقیقات من حتما اثر می گذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ای لعنت خدا وملایکه اسمان بر امریکاییان ببارد که بخاطر جلوگیری از تکنولوژیg5چین وعدم توان رقابت بان باتولید وشیوع ویروس کرونا درچین وسایرنقاط جهان قصد داشت از تکنولوژی چین جلوگیری نموده تا خودشان بتوانند علم ودانش انرا فرابگیرند خداوندا انتقام ملت مظلوم یمن عراق لیبی لبنان سوریه ایران وافریقا وامریکای جنوبی را ازامریکاواروپا بگیر الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
آفرین کاملا درسته ،اشتباهی منفی شد
Switzerland
سید فروزان
۰۴:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
البته ربطی ندارد ، ولی چطور میشود در ناو شارل دوگل فرانسه ، که وسط آب است و هیچ غیر نظامی در آن نرفته و به زمین خاکی هم وصل ندارد ،پنجاه نفر از پرسنل کرونا میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
دشمن می خواهد با اینترنت 5g به قلب جامعه ایران اسلامي نفوذ
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۱:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا اینطوریه ؟ پس چرا نمیزارن یه تیم تحقیق بین المللی با متخصص های مطرح جهان برای تعیین میزان ضرر این اشعه ها روی بدن انسان تشکیل بشه ؟ چرا اجازه نمیدن ؟ اصلا میدونید کسانی که در راس و پشت این شرکت های مخابراتی با ثروت هنگفت ، قرار دارن چه قدرتی دارن ؟ یه تحقیقی کنید و نگاهی بکنید و این امواج رو با امواج مایکروویو مقایسه کنید و یکم بهش فکر کنید .... البته اگر نظر منو منتشر کنید ....
آخرین اخبار