مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با پیگیری‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سعی می‌شود تا خسارات وارده به هنرمندان تا حدودی جبران شود و از شرایط پیش آمده عبور کنند.

تلاش برای عبور از آسیب حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از دوران سخت کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد رضا علیزاده احمد آبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حوزه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در دوران محدودیت‌های ارتباطی با واسطه ویروس کرونا، دچار مشکل شده‌اند؛ اما باید تلاش شود تا حوزه بزرگ و گسترده فرهنگ و هنر و رسانه با کمترین آسیب از دوران سخت کرونا عبور کند.

اوافزود: همان طوری که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه از حدود یک ماه و نیم گذشته تعطیل است.

علیزاده گفت: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کار‌های هنری، چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می‌کردند، در بحران به سر می‌برند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: آموزشگاه‌های آزاد هنری مشکل اجاره و تعهد به هنرآموزان خود را دارند؛ حوزه نشر و مطبوعات با مشکل مواجه شده و به خصوص مطبوعات مکتوب تا امروز ۲۳ فروردین ماه اجازه انتشار نداشتند.

علیزاده تصریح کرد: همه بخش‌های فرهنگی استان کرمان از جمله چاپ، نشر، حوزه موسیقی، هنر‌های تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند؛ موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی فعالیت نمی‌کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده است و در کنار آن، هزینه‌های اجاره و تعهدات نسبت به طرف‌های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب‌هایی به بدنه فرهنگ استان وارد می‌شود.

او گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در راستای جبران خسارت‌های وارده، در حال جمع بندی و برآورد خسارات وارده به بخش‌های فرهنگی استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که در تلاشیم تا کسب و کار‌های هنری را در فضای مجازی راه اندازی می‌کنیم، تاکید کرد: در حال رایزنی با کتاب فروشی‌های کرمان هستیم تا مردم بتوانند کتاب موردنظر خود را سفارش داده و با رعایت موارد بهداشتی به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.