رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم گفت: دومین اکیپ مدیریت کنترل کوچ از سمیرم به استان فارس برای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به مراتع ییلاق این شهرستان اعزام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی پور عسگر رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم بیان کرد: در دومین اقدام مؤثر برای جلوگیری از کوچ زود هنگام عشایر به مراتع ییلاقی شهرستان سمیرم، نیروهای یگان حفاظت از ورودی پاسگاه زمان کهریز از  و محور خسرو شیرین به سمت شهرستان‌های کامفیروز و سپیدان و سده در استان فارس اعزام شدند.

او، بیان کرد: در طول این مسیر با بیش از ۳۰ خانوار عشایری کوچ رو با هفت هزار رأس دام گفتگو شد و پس از آن با جنگلبانان شهرهای آباده و کامفیروز جلسه‌ای برگزار شد.

پور عسگر تصریح کرد: پس از تشریح وضعیت شهرستان سمیرم مقرر شد با توجه به آمادگی نبودن مراتع سمیرم برای پذیرش دام و شیوع ویروس کرونا هر شهرستان به نوبت خود میزبان عشایر در میان بندها باشند، تا زمان طی مسیر به صورت پیاده طولانی‌تر شود.

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم ادامه داد: در  نشست مشترک بین نمایندگان دو استان بر تعامل و ارتباط هماهنگ و نتیجه مؤثر آن در حفظ مراتع کشور تاکید شد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.