با توجه به افزایش بسیار زیاد انواع آلودگی‌ها در میوه‌ها و سبزیجات یکی از ضروری‌ترین کار‌ها شست و شوی کامل آنهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با بروز ویروس کرونا همه ما با ترس و لرز تمام مواد غذایی خریداری شده را برای مقابله با آلودگی شستشو می‌دهیم که انگار صد در صد باورمان شده است این ویروس واقعا کشنده است!

متخصصان عفونی توصیه می‌کنند که تا حد امکان از خانه خارج نشویم، اما در صورت لزوم برای تهیه مواد غذایی خریداری شده حتما از دستکش و ماسک استفاده کنیم و پس از رسیدن به منزل کالا‌های خریداری شده را ضدعفونی کنیم.

اما بحث میوه جات و سبزیجات کمی متفاوت است؛ امروزه با توجه به افزایش بسیار زیاد انواع باکتری ها، ویروس‌ها و آلودگی‌ها در میوه‌ها و سبزیجات یکی از الزامی‌ترین کار‌ها شست و شوی کامل آنهاست؛ چرا که ویروس روی سبزیجات به علت اینکه نمی‌توان پوست آن‌ها را کند باید تمیزتر شسته شود. برای شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات نباید فقط به مواد طبیعی مثل سرکه، نمک و آبلیمو اکتفا کرد. برای این کار می‌توان روش زیر را به کار گرفت.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین یا محلول ضد عفونی رو در یک لیتر آب همراه ۲-۴ قطره مایع ظرفشویی کامل حل کرده و سپس سبزی‌ها را داخل آن بریزید و بعد از ۳ دقیقه آن‌ها را به تعداد دفعات ۲ الی ۳ بار آب کشیده و تا حد امکان از ظرف یا تشت جداگانه برای شستشو استفاده کنید.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند بعد از خرید تمامی کالا‌ها را حتما به مدت ۲۴ ساعت در بیرون خانه قرار دهید تا پس از ورود به خانه ناقل ویروس نباشند و برای اطمینان بیشتر آن‌ها را با مواد شوینده، ضدعفونی کنید.

به عقیده این متخصصان مصرف میوه جات و سبزیجات تازه در این روز‌ها به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می‌شود، اما باید حداقل ۲ واحد میوه و ۳ واحد سبزی در طول روز مصرف شود تا بدن مقاومت خود را در برابر آلودگی بالا ببرد.

ویروس کرونا؛ چگونه سبزیجات را شستشو دهیم؟

بطور جدی ارگانیسم‌های بسیار زیاد و مقاومی بر روی میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند که در صورت ورود به بدن انسان منجر به ایجاد اختلال و بیماری در افراد می‌شوند. شستشوی میوه جات با آب خالی می‌تواند باعث از بین رفتن خاک شود و طبق مطالعات جدید ترکیب جوش شیرین با آب بهترین راه مقابله برای از بین بردن ویروس‌های روی میوه جات و سبزیجات است.

بیشتر بخوانید: آیا نوشیدن چای کم رنگ و قهوه از بدن در مقابل ویروس کرونا محافظت می‌کند؟

بیشتر بخوانید: گام دوم فاصله گذاری اجتماعی به معنی عادی‌سازی شرایط نیست/ اعمال مقررات سختگیرانه‌تر

بیشتر بخوانید: نتیجه موفقیت‌آمیز یک دارو در درمان آزمایشی بیماران کرونا/ کنکور ۹۹ با توجه به شیوع کرونا نباید برگزار شود/ چطور ماسک خانگی درست کنیم؟

بیشتر بخوانید: پیام تسلیت مشاور وزیر بهداشت برای درگذشت مامای شهید مدافع سلامت

بیشتر بخوانید: دریافت پول از بیماران کرونایی مطلقاً نباید انجام شود/ طرح ترافیک تراکم شهر را بیشتر می‌کند

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
مایع ظرفشویی به دلیل ایینکه در میوه وسبزی رسوخ کرده بسیارمضراست ونیزباعث کوتاه شدن مدت زمان نگهداری میوه وسبزی میشود.بهترین راه همان سرکه ونمک است که کارشناسان هم توصیه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
یکی از همشهری اذربایجان غربی
۲۳:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
خوش بجالتون بخدا ماحتی نمیتونیم سیب بخریم
چه برسه به شستنش
آح دربساط نداریم که باناله سودا کنیم
پول نیست که میوه بخریم
پول نبست سفره مون خالی وسایل خیلی گرون شده چرا رسیدگی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۲۲:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
فقط مایع ظرف شویی و جوش شیرین و سرکه سفید برا ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات استفاده میشه.
Netherlands
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
درکناراین موضوع راهکاروفکری هم بایدبه حال مصرف بی رویه آب داشته باشیم تاسدهای کشورخالی ازآب نشونددوسه ماه دیگه بااین وضعیت کرونایی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
فقط سرکه طبیعی با مقداری نمک دریا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
لطفا در مورد ماست محلی و پنیر لیقوان هم بگین چه کار کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
من خودم پنیر درست میکنم دوغ میخرم 20دقیقه میجوشانمش سرد که شد میریزمش تو کیسه آبش که رفت تو شیشه میریزمش و رازیانه یا سیاه دانه توش میریزم ما کردها بهش میگیم پنیر شیراج.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۵:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
ضمن تشکر فراوان از تولیدکنندهای محصولات بهداشتی می خواستم از انها تقاضا کنم که اگر می شود تولید مواد شتشوی سبزی و میوه را بیشتر کنند چون در بازار متاسفانه کمبودش شدیدا" احساس می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام .وقت بخیر . متوجه بند اول خبر نمیشم : انگار صد در صد باورمان شده است که این ویروس کشنده است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
باید باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حق
۱۵:۱۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
خواهشمند است به درد دل فرهنگیان توجه نمایید چرا در اسفند ماه به بهانه یکی بودن بند دهم قانون مدیریت خدمات کشور با رتبه بندی برای همکاران فرهنگی(نه کارکنان اداری) افزایش حقوق ناچیزی انجام گرفت.
چرا باید فرهنگی با مدرک دکتری شاغل در روستا که باید روزی 70 کیلومتر برود و 70 کیلومتر برگردد دریافتی او از یک کادر درمان یا سایر وزارت خانه ها با مدرک لیسانس که در مرکز شهر در بهترین شرایط شاغل هست کمتر باشد؟.
خواهشا به کشور های پیشرفته توجه بفرمایید. با این شرایط بعد از کرونا از معلمین انتظار تحول نداشته باشید و به عبارتی به آموزش و پیشرفت جامعه زیاد دل نبندید.
الان معلمین زیادی به دنبال خروج از آموزش و پروش هستند و تمایل به کار نیستند و یا معلمی را به عنوان شغل دوم می نگرند که این آفت نظام آموزشی و کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
خیلی روش خوبیه.خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شماره تلفنی را برای پاسخ به پرسش های کرونایی اختصاص داده، من از آنها در همین مورد سوال کردم و آنها پاسخ دادند بهداشت جهانی گفته: به 5 لیتر آب 5 قطره وایتکس اضافه شود و سبزی و میوه 5 دقیقه در آن غوطه ور شود. آیا نباید همه پاسخ هایی که به مردم داده می شود یکسان باشد تا سر درگم نشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
فقط مایع ظرفشویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اتفاقامایع ظرفشویی درمیوه وسبزی رسوخ کرده وضررداره