مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: توزیع بچه ماهی خوراکی در استخر‌های گرم آبی استان آغاز شده و پیش بینی میشود امسال بیش از ۱۰۰۰ تن ماهی خوراکی در این استخر‌ها پرورش یابد.

محمدرضا عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در استان اصفهان دو نوع ماهی خوراکی شامل  ماهیان گرم آبی و سرد آبی پرورش داده می‌شود، ماهیان سرد آبی مانند قزل آلا و ماهیان گرم آبی مانند کپور ماهیان و ماهی آمور هستند.

او افزود: بهترین دما برای پرورش ماهیان سردآبی ۱۵ الی ۱۷ درجه است و در حالت کلی این نوع ماهی در دماهی زیر ۲۰ درجه پرور ش می‌یابد و ماهیان گرم آبی هم در دمای ۲۳ الی ۲۵ درجه پرورش داده می‌شوند.

مدیر شیلات و امور ابزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان شهرستان‌هایی نظیر نایین، اردستان، مبارکه، برخوار، نجف اباد و مناطق شرق اصفهان مستعد پرورش ماهیان گرم آبی هستند.

عباسی ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۲۰۰۰ استخر کشاورزی داریم که حدود ۸۰۰ استخر مستعد پرورش ماهی و به عبارت دیگر دو منظوره هستند، یعنی هم برای آبیاری زمین‌های زراعی کشاورزان و هم در آن‌ها ماهی پرورش داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه حدودا ۵۰ درصد استخر‌های استان مستعد پرورش ماهیان خوراکی گرم آبی هستند گفت: نکته مهم درباره این استخر‌های دومنظوره این است که بهره وری اب را بالا می‌برند و خروجی فضولات ماهیان هم به عنوان کود برای محصولات کشاورزی استفادهمی شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بهار فصل ماهی دار کردن این استخر‌ها است و هم اکنون حدود یک ماه است که توزیع بچه ماهی با همکاری سازمان شیلات و دامپزشکی در این استخر‌ها انجام شده و پیش بینی می‌شود بعد از گذشت ۶ الی ۸ ماه بیش از ۱۰۰۰ تن ماهی از این استخر‌ها برداشت شود.

عباسی گفت: به طور میانگین در هر استخر ۱۰۰۰ متری حدود ۲۰۰۰ بچه ماهی ریخته می‌شود که در نهایت ۲ الی ۳ تن ماهی خوراکی گرم آبی از هر استخر برداشته می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.