حفظ تولید و اشتغال مقدمه ورود به برنامه جهش تولید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: حفظ تولید و اشتغال مقدمه ورود به برنامه جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: باید در وضعیت کنونی از ایجاد وقفه در تولید ممانعت شود.

او با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید  بیان کرد: از دوم فروردین تمام دستگاههای اجرایی مرتبط اقتصادی  برنامه جهش تولید را تدوین و در روز ۱۵فروردین اعلام شد.

عزیزی  استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی  وحمایت در راستای ایجاد ظرفیت های جدید در  قالب طرح های توسعه ای افزایش بهره وری در تولید را به دنبال دارد.

او  تصریح کرد: توجه به کیفیت همزمان با کمیت از جمله اولویت های برنامه جهش تولید در سالجاری است.

معاون استاندار تامین نقدینگی بنگاههای اقتصادی  و تلاش برای رفع مشکلات ناشی از کرونا را از جمله برنامه های جهش تولید دز استان عنوان کرد.

عزیزی با اشاره به مصوبات شورای بانک های کشور در استان در سال گذشته گفت: تلاش می شود مصوبات این شورا اجرایی و تسهیلات مصوب برای واحدهای تولیدی جذب شود.

او با اشاره به آغاز مرحله دوم و هوشمند فاصله گذاری اجتماعی از روز ۲۳ فروردین در استان  تصریح کرد: با توجه به اینکه استان در خصوص کرونا به وضعیت سفید نرسیده ، مردم باید موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

عزیزی گفت: واحدهای مجاز به بازگشایی نیز موظف هستند کد رهگیری بهداشتی را با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت دریافت و در واحدهای خود نصب و رعایت کنند.

معاون استاندار با اشاره به تاثیر منفی کرونا در اقتصاد کشور و استان افزود:۶۵ درصد فعالیت های اقتصادی در کشور تحت تاثیر قرار گرفتند.

او افزود: در استان اردبیل ۴۴ هزار واحد صنفی دارای پروانه وجود دارد که به صورت داوطلبانه واحدهای خود را در اوج شیوع کرونا تعطیل کردند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.