استاندار اردبیل گفت: تحقق برنامه‌های تدوین شده برای جهش تولید در استان نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: از اول فروردین ماه معاونت اقتصادی و سیاسی استانداری تدوین برنامه جهش تولید در استان را آغاز کرده اند.

او بیان کرد: این برنامه با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و با در نظر گرفتن شاخص‌های تولید در ابتدای سال و با ترسیم چشم انداز‌ها تدوین می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بعد از ۱۵ فروردین برنامه تدوین شده اعلام می‌شود، افزود: در این برنامه تلاش می‌شود بوروکراسی اداری کاملا پایین آورده شود.

بهنام جو اظهار کرد: همراهی با بخش خصوصی و ارائه خدمات لازم به سرمایه گذاران از جمله ضرورت‌های برنامه اجرایی جهش تولید است.

او با اشاره به اقدامات مناسب بخش خصوصی در راستای تولید و تحقق نیاز‌های جامعه، همکاری دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی را ضروری دانست.

استاندار اردبیل با اشاره به فعال سازی واحد‌های تولیدی در سال گذشته گفت: در سالجاری نیز این روند با سرعت بیشتر ادامه می‌یابد.

بهنام جو فعال سازی کارخانجات، بهره برداری از پایاب خداآفرین، افزایش کشت گلخانه ای، گسترش آبیاری تحت فشار، توسعه دامداری، گردشگری و صنعت را از جمله اقدامات سال گذشته ذکر کرد و افزود: در سال جهش تولید با قوت بیشتری این اقدامات ادامه می‌یابد.

او اظهار کرد: فعال سازی پایاب خداآفرین ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی را اضافه کرده است.

استاندار اردبیل گفت: کشت گلخانه‌ای نیز در سال گذشته ۷۰ هکتار بوده که تلاش می‌شود با تدوین برنامه اجرایی به ۲۰۰ هکتار برسد.

بهنام جو افزود: آبیاری تحت فشار سالانه ۷۰۰ هکتار انجام می‌شد که سال گذشته به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده وامسال حداقل شش هزار هکتار خواهد شد.

او با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای توسعه بخش‌های مختلف در استان آماده است، افزود: سال گذشته خط تولید بدنه کامیون افتتاح شده که امسال کامیون با شماره اردبیل به بازار می‌آید.

استاندار اردبیل با اشاره به فعالسازی کارخانه نئوپان و ام دی اف در استان گفت: با توجه به توسعه زیر ساخت ها، امید می‌رود قطب تولید نئوپان و ام دی اف در کشور باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.