عده‌ زیادی از همشهریان خطر ویروس کرونا را جدی نگرفته اند که این امر باعث شده نیشابور همچنان در وضعیت قرمز بماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی، اوایل اسفند ماه در نیشابور شناسایی شد که این امر مسئولان شهری و استانی را بر آن داشت تا از هیچ اقدامی علیه این ویروس فروگذار نکنند تا بلکه بتوانند جلوی پیشرفت آن را بگیرند.
 
از روز‌های اولیه مقابله با این بیماری محدودیت‌های آن چنانی که بخواهد کادر درمانی شهرستان را در مقابله با این ویروس، دچار محدودیت کند رخ نداده و تا به امروز دانشکده علوم پزشکی نیشابور با کمبود تجهیزات مواجه نشده است.
 
به گفته مسئولین شهرستان با گذشت پنجاه روز از شیوع ویروس کرونا همچنان عده‌ ی زیادی از همشهریان خطر این ویروس را جدی نگرفته اند که این امر باعث شده این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز بماند و شیب آماری بستری مبتلایان به این ویروس رو به افزایش باشد، حال برای شکستن زنجیره انتقال این بیماری باید در خانه بمانیم و از حضور در تجمعات پرهیز کنیم.
 
نیشابورهمچنان در وضعیت قرمز
 

اقدامات مسئولین در جهت مقابله با ویروس کرونا در نیشابور

با توجه به اینکه ابن شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد، خیرین، بسیجیان و مسئولین شهرستان برای کمک به مردم و قشر آسیب پذیر جامعه دست به دست هم داده اند و بیش از هزاران بسته‌های معیشتی و بهداشتی را تهیه و در بین افراد کم برخوردار و قشر آسیب پذیر شهرستان توزیع کرده اند.
 
علیرضا قامتی معاون استاندار نیشابور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در خصوص کمک‌های اقتصادی به مردم  می گوید: کمیته‌ای تحت عنوان پشتیبانی اقتصادی در شهرستان شکل گرفته است که سیاست‌های ابلاغی از ستاد مرکزی را که شامل تسهیلات و وام بلاعوض می‌باشد، را در قالب یارانه به افرادی که تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند پرداخت کند.
 
او می دهد: این کمیته با همکاری‌های اداره کار و رفاه اجتماعی و کمیته امدادامام خمینی(ره) در بحث پشتیبانی، خدماتی را که دولت اعلام کرده را پیگیری کند و به موقع در اختیار عزیزانی که معیشت آن‌ها با مشکل مواجه شده است قرار بدهد.
 
معاون استاندار نیشابور با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در این شهرستان، می گوید: روزانه میانگین چهل آزمایش جهت تشخیص این ویروس انجام می‌شود که باعث تشخیص به موقع این ویروس شده است، اوایل شیوع ویروس کرونا مدت زمان ۴ تا ۷ روز برای تشخیص لازم بود اما خوشبختانه در حال حاضر ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت انجام می‌شود.
 
قامتی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از واحد‌های صنفی نیشابور همکاری لازم را داشته اند، می افزاید: از ۲ هزار بازدید‌هایی که از اصناف این شهرستان  به عمل آمده به هزار و ۸۰۰ واحد تذکر داده شده است و ۲۰۰ واحد متخلف پلمپ شده است.
 
او در خصوص حمایت از دامداران این شهرستان، ادامه می هد: در این ایام اتحادیه دامداران نیشابور محصولات دامی را از دامداران به صورت مدیریت شده خریداری می‌کنند.
 
معاون استاندار نیشابور می گوید: همچنین در این شهرستان خدماتی همچون آموزش و غربالگری توسط حوزه سلامت با همکاری دیگر ارگان‌ها به شهروندان ارائه شده است.
 
نیشابورهمچنان در وضعیت قرمز
 

 اقدامات مدافعان سلامت در جهت مقابله با ویروس کرونا در نیشابور

محمد رضا داوریان سرپرست معاونت بهداشت نیشابور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: فعالیت‌های حوزه بهداشت در مقابله با کرونا از اوایل بهمن ماه شروع شد و از ابتدای اسفند تشدید یافته است، که غربالگری بیش از ۴۸۲ هزار نفر از شهروندان به صورت تلفنی، حضوری، و سامانه‌ی خوداظهاری وزارت بهداشت انجام می‌ شود و در این مدت حدود ۳۲۰۰ نفر با مشکلات تنفسی به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده اند.
 
او ادامه می دهد: مراکز شماره یک و هفت، بار و همت آباد شهر کهنه از مراکز ۱۶ ساعته می‌باشند، علاوه بر این، در مراکز خدمات جامع سلامت قدمگاه، عشق آباد، چکنه، درود، فیروزه، سالاری وخرو نیز به مردم به صورت شبانه روزی خدمات بهداشتی درمانی و کنترل سلامت ارائه می‌شود.
 
سرپرست معاونت بهداشت نیشابور با اشاره به چاپ ۱۲۵ هزار تراکت در این شهرستان، می گوید: به منظور اطلاع رسانی به همشهریان، با مشارکت بسیج و اداره پست در حال اجرای طرح ارسال خانه به خانه رسانه‌های آموزشی هستیم و ۱۲۵ هزار پمفلت آموزشی را در قالب ۲۵ هزار پاکت به منازل همشهریان می‌رسانیم، همچنین بیش از ۶۰۰ قطعه بنر آموزشی به متراژ ۲۶۰۰ مترمربع و بیش از هفت هزار پوستر تهیه شده و در بیلبورد‌های شهری، بدنه اتوبوس ها، آمبولانس‌ها مراکز خرید و ادارات نصب شده است.
 
داوریان می افزاید: در این مدت بیش از ۲۵ هزار سفیر و داوطلب سلامت، ۲۵ هزار نفر از گروه‌های در معرض خطر و ۱۷۰۰ نفر از کارکنان حوزه سلامت و کارکنان کارخانجات، آموزش مقابله با کرونا را فرا گرفتند.
 
او ادامه می دهد: تا کنون بیش از ۱۶۰ روستا و در ۱۵ مرحله معابر این شهرستان توسط شهرداری، دهیاری ها، جهاد کشاورزی و بسیج ضدعفونی شده است، همچنین بالغ بر شش هزار بازدید از مراکز و اماکن، تهیه مواد غذایی توسط بازرسین بهداشت صورت گرفته است و هفتاد و پنج مورد از متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
 
نیشابورهمچنان در وضعیت قرمز
 
در این روز‌هایی که کرونا به جنگ با سلامت مردم آمده و جهادگران حوزه سلامت در خط مقدم به صورت تمام وقت در حال جنگیدن هستند مردم نیز می‌توانند با در خانه ماندن و قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس کمک بزرگی به جهادگران داشته باشند تا با همیاری یکدیگر شهر را به وضعیت سفید برسانیم.
 
همشهریان می توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره ی ۶- ۴۳۲۱۳۱۰۳ برای سوالات خود در زمینه با ویروس کرونا تماس بگیرند و پزشکان حوزه سلامت در این زمینه پاسخگو هستند.

گزارشگر: سید روح الله حسینی
 
انتهای پیام// ر.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.