مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان گفت: با مثبت شدن تست ۱۵ نفر دیگر، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان به ۴۲۷ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۱۴۱ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه، تست ۱۵ نفر، شامل۴ مورد بستری، ۹ مورد اطرافیان بیمار و ۲ موردپرسنل مثبت شدند.

او با بیان اینکه متوسط سنی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ سال بوده است، افزود: موارد جدید ۱۲ زن و ۳ مرد هستند که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۰ نفر، شامل: یک نفر از شهرستان زرند( اطرافیان بیمار)، یک نفر شهرستان بردسیر( بستری) و ۸ نفر از شهرستان کرمان( اطرافیان بیمار)، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: یک نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: ۳ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان: یک نفر بوده است.

شفیعی با بیان اینکه تاکنون  تست کرونای ۴۲۷ نفر در استان کرمان، مثبت اعلام شده است، افزود: تعداد کادر درمان مبتلا شده از ابتدا تاکنون ۴۱ مورد است که طی ۲۴ ساعت گذشته تست ۲ مورد از پرسنل نیز مثبت شده است.

او تصریح کرد: نمونه های مثبت بر اساس دانشگاه ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون به صورت زیر است:
دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ۳۱۷ مورد
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: ۴۷ مورد
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: ۲۴ مورد
دانشگاه علوم پزشکی بم: ۲۴ مورد
دانشکده علوم پزشکی سیرجان: ۱۵ مورد

شفیعی گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر مرد در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی کرمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است که در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۴۶ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از بیمارستان های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده ها ۲۴۹ مورد است و تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۲۹ نفر بوده و هم اکنون ۳۴ نفر در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: اختلاف آماری بین ۳۲۹مورد بستری و ۴۲۷ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.

او تصریح کرد: هم اکنون ۴ نفر در آی سی یو بستری هستند، ۱۴ نفر در نقاهتگاه حضور دارند و افراد بستری در بیمارستان ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند پارسال تا به امروز ۲ هزار و ۲۷۸ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ مورد است.

شفیعی گفت: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند پارسال تا به امروز  هزار و ۶۹۳ موردبوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ مورد به این تعداد افزوده شده است.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.