معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان گفت: تاکنون در استان ۵۵۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده که ۴۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

شناسایی ۵۵۸ بیمار کرونایی در همدان/غربالگری بیش از ۹۶ درصد از جمعیت استانعلی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۵۵۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده که از این ۴۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

او با بیان اینکه ۹۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها، ۲۵ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و دچار اختلالات تنفسی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مهمترین موضوع در چنین شرایطی این است که تاب آوری مردم در مقابل ویروس کرونا با رعایت اصول بهداشتی ارتقا یابد، گفت:  تداوم قرنطینه و محدودیت فعالیت اصناف، به تدریج موجب نیاز‌های جدی می‌شود و به همین دلیل، طرح فاصله‌گذاری هوشمند پیش‌بینی شده است.

کرمی با بیان اینکه  این بیماری در استان همدان در حال کنترل است، اما این به معنای کنترل قطعی ویروس نیست، گفت: تقاضای ما از مردم، صاحبان اصناف، کارکنان دستگاه‌ها و بانک‌ها این است که با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی، فعالیت خود را در پیش بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بازرسی از اماکن مختلف استان برای نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی به طور مداوم انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه مشارکت‌کننده اصلی در مهار این ویروس، مردم هستند، گفت: غربالگری بیش از ۹۶ درصد از جمعیت استان همدان انجام شده و تا حدودی مرحله اول غربالگری به پایان رسیده است.

کرمی ادامه داد: بسترسازی برای اجرای مرحله دوم و بیماریابی فعال در حال انجام است که در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در روز‌های نخستین شیوع بیماری به دلیل آگاهی کمتر از علائم، بیماران کمی دیر متوجه ابتلای خود به کرونا می‌شدند و با تاخیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، اما با اجرای طرح غربالگری، آگاهی بیشتر مردم و فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، مبتلایان سریع‌تر شناسایی و درمان شدند.

او با بیان اینکه مقدمات برای دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته در همدان از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی در حال ایجاد است، گفت: در مرحله اول تزریق پلاسما، تنها برای بیماران خاص و بدحال انجام خواهد شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار