نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی دولت ترامپ به پایین‌ترین حد از ماه سپتامبر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا، نتایج نظرسنجی مشترک این شبکه و شرکت تحقیقاتی SSRS نشان می‌دهد میزان رضایت شهروندان آمریکایی از عملکرد اقتصادی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به پایین‌ترین حد از ماه سپتامبر رسیده است و مردم آمریکا از اقدامات دولت او به خصوص در زمان بحران شیوع گسترده کرونا در این کشور، راضی نیستند.

در این نظرسنجی مشخص شد تنها ۴۸ درصد از مردم آمریکا از نحوه مدیریت اقتصاد آمریکا توسط دونالد ترامپ رضایت دارند.

این نخستین بار از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ است که میزان رضایت از عملکرد اقتصادی دولت ترامپ به زیر ۵۰ درصد افت می‌کند. در نظرسنجی‌های گذشته در ماه مارس، ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی ترامپ ابراز رضایت کرده بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی جدید ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان وضعیت اقتصادی آمریکا را «خوب»، ۶۰ درصد «ضعیف» و ۳۲ درصد «خیلی ضعیف» توصیف کرده‌اند.

۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز گفته‌اند امیدوارند که اقتصاد آمریکا ظرف یک سال آینده بهبود پیدا کند. همچنین ۳۱ درصد گفته‌اند که وضع اقتصادی آمریکا ضعیف باقی خواهد ماند.

ترامپ روز گذشته مدعی شد باید هزینه کردن تریلیون‌ها دلار در خارج متوقف شود و به جای آن در داخل آمریکا به کار گرفته شود.


بیشتر بخوانید: ترامپ: صد‌ها میلیون دلار به سازمان بهداشت جهانی کمک کرده‌ایم


این در حالی است که جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، عملکرد دونالد ترامپ در مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برد.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «ویروس کرونا اشتباه دونالد ترامپ نیست، اما او مسئول پاسخگویی به ما است. قصور و تعلل‌های او همچنان ادامه دارد. ما همچنان شاهد آن هستیم.»

بایدن افزود: «متاسفانه رئیس‌جمهور هنوز نتوانسته به سرعت عمل کند. او کارگران را در اولویت قرار نمی‌دهد. ترامپ دوست دارد بگوید که او رئیس‌جمهور زمان جنگ است. لازم است که او دست به کار شده و همانند آن عمل کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
كرونا ترامپ رو شوت ميكنه به زباله دان تاريخ
آخرین اخبار