انگلیس امروز با ۹۳۶ کشته بر اثر بیماری کرونا شاهد یک رکورد جدید در آمار مربوط به قربانیان ویروس کووید-۱۹ در این کشور بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مترو، امروز در انگلیس ۹۳۶ نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جانباختگان به ۷۰۹۵ نفر رسید.

بنا به نوشته مترو، جان باختن نزدیک ۱۰۰۰ نفر در یک روز رکورد دیگری برای انگلیس پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور محسوب می‌شود. روز گذشته ۸۵۴ نفر و روز پیش از آن ۴۳۹ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده بودند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دولت بوریس جانسون، نخست وزیر ۵۵ ساله این کشور که خود نیز به کرونا مبتلا شده، تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از هفت هزار نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

بنا به نوشته مترو، آماری که رسما از سوی دولت اعلام می‌شود تنها شامل افرادی می‌شود که در بیمارستان بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند و افرادی را که در خانه، خانه‌های سالمندان، آسایشگاه‌ها و یا هر جای دیگری غیر از بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند نمی‌شود.

نخست وزیر این کشور هم که خود از دو هفته پیش به کرونا مبتلا شده، دو روز قبل به بیمارستان منتقل شد و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «سنت توماس» تحت معالجه است. دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در نبود جانسون کار اداره دولت را برعهده دارد. ساعاتی پیش نیز سخنگوی جانسون اعلام کرد وضعیت نخست وزیر در حالت ثبات است و وضع روحی‌اش خوب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار