تالاب‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری آماده پذیرایی از پرندگان مهاجر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تالاب گندمان در بارش‌های اخیر سرریز شده و تالاب بین المللی چغاخور نیز به طور کامل آبگیری و هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

او افزود: تالاب‌های چغاخور، گندمان، علی‌آباد، سولقان، چال‌تر و چال خشک در استان آبگیری و آماده ورود پرندگان مهاجر هستند.

احمدی اضافه کرد: با تشدید حفاظت فیزیکی از سوی حفاظت محیط زیست استان، رعایت حق آبه تالاب ها، مشارکت جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد و تلاش‌های این دستگاه، محیطی امن و آرام جهت ورود، قلمرویابی، لانه گزینی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر در این تالاب‌ها به وجود آمده است.

او ادامه داد: تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و ۴۳۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان، در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

احمدی گفت: تالاب گندمان هم با حدود یک هزار و ۷۰ هکتار وسعت در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد.

این تالاب جزو ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی (لندن-۱۳۵۲) به ثبت رسیده است.

او افزود: تالاب بین المللی چغاخور، تالاب‌های گندمان، علی آباد، سولقان و ۲ تالاب چال‌تر و چال خشک در استان چهارمحال و بختیاری به صورت زنجیروار از ضلع جنوبی شهرستان بروجن تا شهرستان کیار در امتداد کوه کلار به طرف غرب منطقه گسترده شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار