وقوفی: ورزشکاران رشته قایقرانی نیاز به تمرین روزانه دارند

عضو تیم ملی قایقرانی گفت: در قایقرانی حتی اگر یک روز تمرین نکنیم بدنمان دچار افت می‌شود.

وقوفی: در قایقرانی نیاز است هر روز تمرین داشته باشیمشکیبا وقوفی عضو تیم ملی قایقرانی روئینگ در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اردوی تیم روئینگ به پایان رسید. فدراسیون برای مبارزه با کرونا و قرنطینه خانگی ملی پوشان چند دستگاه ارگومتر را به من و هم‌تیمی‌هایم امانت داد .با مربی از طریق فضای مجازی در ارتباط هستم و هر روز طبق برنامه تمرینی که می‌داد تمرینات خود را  در خانه انجام می‌دادم. همچنین از آن زمانی که مشخص شد که مدت زمان طولانی‌تری باید در خانه بمانیم و بازگشایی فدراسیون جهت اردو طول می‌کشد، مربی تمرینات تیم را بیشتر کرده است .

او افزود: من و هم تیمی هایم در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر تمرینات خود را انجام می‌دهیم و در طول روز ۴ ساعت ورزش می‌کنیم. زمانی که در اردو حضور داشتیم روزی ۳ وعده تمرین می‌کردیم، ولی اکنون فشار همان اندازه است، اما به دلیل اینکه در خانه حضور داریم تمرین‌ها کمتر است.

وقوفی درباره تعویق زمان مسابقات المپیک، ادامه داد: چند روز قبل از این که قرنطینه شویم بیمار شدم و بابت این موضوع ناراحت بودم که افت کردم و ممکن است نتوانم به هم‌تیمی‌هایم برسم. بابت این موضوع که باز هم تا یک سال دیگر باید مثل قبل خود را به آمادگی برسانیم و زمان المپیک یک سال دیگر شد ناراحت شدم، چون مدت طولانی در اردو بودم و دوباره باید همان فشار‌های قبل را تحمل کنم که آیا فقط برای سهمیه المپیک می‌روم یا به المپیک هم راهی می‌شوم. در هر صورت تعویق زمان مسابقات المپیک ممکن است به نفع همه ورزشکاران باشد، چون بیشتر می‌توانند تلاش کنند تا یک نتیجه بهتری را کسب کنند.

اوبا اشاره به اینکه باید هر روز تمرین کند، افزود: رشته قایقرانی استقامتی است و در ۸ دقیقه ما باید بتوانیم مسافت ۲ کیلومتری را طی کنیم و پارو بزنیم. حتی اگر یک روز تمرین نکنیم بدن ما انگار یک ماه افت کرده است. یک سری ورزش‌ها هستند که می‌شود مدت ۶ ماه را هم استراحت کنند و نزدیک به تاریخ مسابقه در اردو بروند، ولی برای قایقران‌ها اگر یک ماه تمرین نکنیم مانند این است که تا کنون ورزشکار نبودیم و نیاز است هر روز تمرین داشته باشیم.

قایقران روئینگ سوار تیم ملی گفت: خداراشکر مبتلا به کرونا نشده‌ام و سلامت هستم. از تمامی پزشکان و پرستاران که در ایام نوروز هم حتی نتوانستند در کنار خانواده‌هایشان باشند و تمام وقتشان را برای سلامتی بیماران مبتلا به کرونا گذاشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم به زودی از این شرایط سخت خارج شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار