رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۹۹ درصد جمعیت زیر پوشش این دانشگاه از طریق سامانه ۴۰۳۰ مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

غربالگری غیرحضوری ۹۹ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مقابله با کرونادکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  اظهار داشت: افزون‌بر هشت هزار نفر از نیرو‌های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در طرح غربالگری کرونا مشارکت دارند.

او ادامه داد: سرپرست خانوار‌های سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ در طرح غربالگری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را در تحقق اهداف یاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت نسبت به ثبت علائم ویروس کرونا اقدام‌کنند.

او اظهارداشت: در بیشتر خانواده‌ها حداقل یک نفر به اینترنت دسترس دارد که می‌تواند اطلاعات سایر اعضای خانواده خود را در این سامانه وارد کرده و راهنمایی لازم را دریافت کند.

هاشمی بیان کرد: با توجه به فعالیت ۱۶ ساعته مراکز غربالگری در همه شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مردم‌می‌توانند در صورت داشتن علائم بیماری بجای بیمارستان به این‌مراکز مراجعه کنند.

او افزود: تمامی افراد در بدو ورود به شهر توسط تیم‌های سلامت از نظر علائم ویروس کرونا مورد غربالگری قرار می‌گیرند و به هموطنان توصیه می‌شود برای قطع زنجیره بیماری کرونا در منزل بمانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرای فعالیت‌های آموزشی شامل چاپ و نصب بنر در سایز بزرگ، پوستر آموزشی و خودمراقبتی، چاپ تراکت و پمفلت و توزیع آن در میان مردم را از اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار