فریدون اللهیاری گفت:کرونا به تاسیسات گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بیش از ده هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: هزار فروشگاه و چهار هزار و ۵۰۰ کارگاه صنایع دستی با حدود ۲۳ هزار شاغل به همراه ۳۰ هزار شغل در کارگاه‌های انفرادی مشاغل خانگی از اواخر بهمن پارسال تاکنون به دلیل پرداخت هزینه برای تجهیز منابع و فروش نداشتن در نوروز امسال، حدود ۷ هزار میلیارد ریال خسارت دیده اند.

فریدون اللهیاری با اشاره به تعطیلی مراکز اقامتی استان از اواخر بهمن پارسال تاکنون به دلیل شیوع کووید ۱۹ افزود: این مراکز نیز به دلیل ارائه نکردن خدمات و یا تعلیق رزرو تور‌ها با حدود ۷ هزار نفر نیرو، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت متحمل شدند.

او با بیان اینکه با شیوع کرونا، از ۲۵ اسفند، تمام تاسیسات گردشگری و صنایع دستی استان به حال تعلیق در آمد افزود: فعالیت‌های کارگاه‌ها و فروشگاه‌های این حوزه به طور کامل متوقف شد.

استان اصفهان دارای ۲۲ هزار اثر تاریخی است که از این تعداد بیش از هزار و ۸۵۰ اثر در فهرست میراث ملی و بیش از ۷ اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.