رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مهم‌ترین اولویت کشور بعد از ریشه کن شدن کرونا پرداختن و برنامه ریزی برای تحقق شعار سال است.

عملی کردن جهش تولید مهم‌ترین اولویت پسا کرونایی/حرکت به سمت جهش تولید باید جهادی و جهشی باشد/ مجلس باید به مشکلات تولیدکنندگان توجه ویژه ای داشته باشدداوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهم‌ترین اولویت کشور بعد از ریشه کن شدن بحران کرونا اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت کشور پرداختن و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال است که مقام معظم رهبری بحث «جهش تولید» را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰  مجلس شورای اسلامی  تأکید کرد: امروز یکی از مشکلات اساسی مملکت که به پاشنه آشیلی تبدیل شده بحث اقتصاد، معیشت مردم و اشتغال جوانان است.

او افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشت و اشتغال جوانان باید به سمت تولید حرکت کنیم و این حرکت هم باید جهادی و جهشی باشد تا بتوانیم نسبت به سال‌های گذشته جهش چشمگیری در این حوزه شاهد و ناظر باشیم و با جذب سرمایه گذار و حمایت از سرمایه گذاری‌های داخلی در این حوزه گام‌های موثری برداشت.

محمدی با اشاره به وظیفه مجلس در تحقق «جهش تولید» گفت: در مجلس گذشته بعضی از موارد در ارتباط با تسهیل امر تولید و تسریع در رفع موانع مصوب شد و کمیسیون خاص مجلس که مربوط به اصل ۴۴ و تحقق آن بود، کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون‌های مجلس گام‌هایی را برداشتند در نتیجه  برخی از خلأهای قانونی را مرتفع و برخی از قوانین را پالایش کردند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس با جلساتی که با بخش خصوصی، تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و جامعه کارگری داشت برخی از نیاز‌های روز تولیدکنندگان را مرتفع کرد، ولی قطعا باز مسائل و مشکلاتی برای تولیدکنندگان کشور پیش آمده است، به خصوص از زمانی که بیماری کرونا دامن گیر مردم شد، بنابراین باید تجدید نظر‌هایی صورت گیرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که بعد از کرونا به وجود آمد، توضیح داد: تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و کارگران کشورمان در پی بحران کرونا با مشکلات جدی مواجه شدند، به‌ویژه در ارتباط با  تسهیلات و وام‌هایی که برای طرح‌های توسعه‌ای اخذ شد و  تولیدکنندگان نتوانستند به آن عمل کنند، بنابراین مجلس باید در این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشد تا مشکلات تولید مرتفع شود و در نتیجه شعار سال را هم محقق کنیم.

او افزود: مشکلات تولید با بروز کرونا بیشتر چهره نمایی کرد و اکنون مراجعات مکرری از تولیدکنندگان داریم که نسبت به پرداخت تسهیلات اخذ شده خود تقاضای استمهال دارند، البته هیئت دولت و رئیس جمهور کشور تأکید کردند که استمهال  صورت گیرد، ولی همچنان  سازوکار در شیوه اجرا پیش بینی نشده و تولیدکنندگان با مشکل مواجه شده‌اند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید مصوباتی که توسط هیئت دولت یا ستاد مقابله با کرونا پیش بینی می‌شود را برای عملیاتی شدن تعقیب کند و اگر در بخش‌هایی سازوکار‌ها معیوب یا فرآیند‌ها ناقص هستند نسبت به حل و فصل آن اقدام کند تا بتوانیم شعار سال را عملیاتی کنیم.


بیشتر بخوانید:‌ می‌توانیم کرونا را در مدت یک ماه زمین‌گیر کنیم 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار