رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارتقای ۵ مرکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا به ۷ مرکز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس با اشاره به ارتقای ۵ مرکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا به ۷ مرکز در استان فارس اظهار کرد: اولویت انجام آزمایش با بیماران بستری در مراکز درمانی و سپس با مراجعان به مراکز ۹ گانه سرپایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت کلاس‌های مجازی آنلاین و آفلاین تاکید کرد.

لطفی همچنین به بررسی روند توزیع ماسک در استان، عملکرد آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس، افزایش آمار نمونه گیری و خدمت رسانی آزمایشگاه‌های استان پرداخت.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به ارایه خدمت درمانی به مبتلایان در بخش خاکستری بیمارستان‌های شهید فقیهی و بیمارستان نمازی، نتایج بازدید‌های انجام شده از بیمارستان‌های استان که با هدف بررسی روند افزایش خدمت رسانی به مراجعان صورت گرفته است را اعلام کرد.

علیرضا میراحمدی زاده از اعضای کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شیوع این بیماری در فارس گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که تلاش مجموعه سلامت فارس و همدلی مردم به منظور تحقق اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس بسیار تعیین کننده است.

مطب‌های زیبایی و غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل است

مائده حاجی آقایی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور پزشکان عمومی نیز دیگر عضو این نشست بود که در رابطه با نشست مشترک دانشگاه با سازمان نظام پزشکی در خصوص افرایش خدمت رسانی درمانی گفت: بر اساس جمع بندی نهایی این نشست، مقرر شد مطب‌های زیبایی و غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد و پزشکان داوطلب در رشته‌های تخصصی داخلی و عفونی فعال شوند.

هاله قائم مدیرگروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت شیراز نیز در این نشست ضمن بیان آخرین یافته‌های علمی در مورد کروناویروس، مطالبی در خصوص تصمیم گیری علمی برای باز شدن مدارس در طرح ملی هوشمند فاصله گذاری عنوان کرد.

همچنین در این نشست مقرر شد تا نسبت به ارسال دستورالعمل‌های جدید با مشارکت معاونان، مسئولان دانشگاه و دانشکده بهداشت، طرح پیشنهادی اقدامات مداخله‌ای دانشگاه برای زمان پس از کرونا و طرح فاصله گذاری هوشمند ویژه مدارس و صنوف به وزارت بهداشت اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار