معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از روش‌های تصویر برداری در غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا یکی از مهمترین اقدامات به منظور تشخیص، پیگیری و درمان بیماران در مشهد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا، استفاده از روش‌های تصویر برداری در غربالگری افراد مشکوک به بیماری کووید-۱۹ را یکی از مهمترین اقدامات در راستای تشخیص، پیگیری و درمان بیماران در مشهد عنوان کرد.

او با بیان اینکه استفاده از روش‌های تصویر برداری و بخصوص سی تی اسکن روش مناسبی برای شناسایی و غربالگری بیماران مشکوک به کرونا به شمار می‌رود، ادامه داد: به همین منظور با مشارکت بخش غیر دولتی چهار مرکز تصویر برداری در سطح شهر مشهد به منظور پذیرش بیماران سرپایی مشکوک به کرونا اختصاص یافت و روزانه بیش از ۳۰۰ سی تی اسکن در این مرکز انجام می شود.
 
شاه کلید تشخیص کرونا/ استفاده از تصویر برداری در غربالگری افراد مشکوک به کرونا
مسئول کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هدف از اجرای این روش ارائه راهکاری نوآورانه به منظور بهینه سازی برنامه شناسایی، غربالگری و ایزوله سازی افراد مشکوک به بیماری کرونا به منظور شکست زنجیره انتقال در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

بدیعی افزود: سرعت عمل در شناسایی بیماران مبتلا با دقت بالای ۹۵ درصد و حساسیت بالاتر نسبت به روش‌های آزمایشگاهی بر اساس آخرین پژوهش‌های سازمان جهانی بهداشت، از جمله مزایای این روش به شمار می‌رود.
 
او تصریح کرد: بر این اساس مشخصات تمامی بیماران سرپایی با درخواست سی تی اسکن ریه در تمامی مراکز و مؤسسات رادیولوژی و تصویربرداری، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی، دولتی و خیریه دارای واحد سی تی اسکن در سایتی که بدین منظور طراحی شده است به ثبت می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این سایت متخصص رادیولوژی مربوطه علاوه بر مشخصات بیمار می‌بایست به سوالاتی در خصوص وجود شواهدی از بیماری کرونا در سی تی اسکن انجام شده بیمار نیز پاسخ دهد.
 
بدیعی افزود: خروجی به دست آمده در این سایت می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات افراد مشکوک را در اختیار دانشگاه قرار داده و درجهت ایزوله سازی اقدام نماید.

او تصریح کرد: با اجرای این روش از ۲۵ اسفند سال قبل و با پوشش تمامی واحد‌های سی تی اسکن موجود استان علاوه بر تشدید نظارت بر حسن اجرای خدمات به بیماران، تا کنون بیش از ۵ هزار مراجعه کننده به این مراکز را جهت انجام خدمت سی تی اسکن ریه شناسایی، غربالگری و با مشخصات کامل شخص در اختیار معاونت بهداشت جهت اقدامات بعدی قرار داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای این روش و شناسایی سریع تر بیماران می‌تواند به عنوان الگویی در جهت اجرایی شدن در سراسر کشور مطرح شود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.