شرکت انویدیا با ارائه قدرت پردازش سی عدد ابررایانه تلاش دارد تا سرعت تحقیقات مبارزه با کرونا را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خیلی از افراد و شرکت‌ها در سراسر دنیا قدرت پردازش کامپیوتر‌های خود را در اختیار محققان قرار می‌دهند تا با این روش سرعت بالاتری را در مقابله با کرونا به وجود آورند. حالا به نظر می‌آید که شرکت انویدیا نیز به این جمع پیوسته تا با قدرت بیشتری به مبارزه با ویروس کرونا بپردازند.

بر اساس گزارش‌های اخیر ابرقدرت سازنده کارت‌ گرافیک‌ها به جمع چند شرکت فناوری و تحقیقاتی دیگر پیوسته است تا برنامه پردازش قدرتمند در محاسبات را برای تحقیقات علمی، فراهم ساخته و امکان دسترسی به درمان ویروس کرونا را افزایش دهد.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات اخیر شرکت انویدیا

طبق اطلاعات به دست آمده، این مجموعه تلاش دارد تا با سرعت بخشیدن به تحقیقات دسترسی به درمان ویروس را آسان سازند. گروه تشکیل شده در نظر دارد تا ۳۰ عدد ابررایانه را به همراه ۴۰۰ پردازشگر قدرتمند در اختیار محققان قرار دهد. شرکت انویدیا همچنین در این برنامه تلاش دارد تا تخصص خود در هوش مصنوعی را پیشنهاد دهد و به علم بیولوژی کمک کند. این شرکت همچنین در کنار تمامی اقداماتشُ ابررایانه خود یعنی SatrunV را نیز در اختیار این عملیات انسان دوستانه قرار می‌دهد.

انویدیا به جمع تحقیقاتی مقابله با کرونا پیوست

گفتنی است که اولویت شرکت در مرحله اول هوش مصنوعی و قدرت آن است. شرکت انویدیا در نظر دارد تا با ارائه کارت گرافیک‌های قدرتمند خود در مدل‌سازی ویروس و اطلاعات این چنینی به محققان و دانشمندان در فهم بهتر مفاهیم علمی کمک کند. لازم به ذکر است که شرکت انویدیا پیش از این نیز تعداد ۲۷۰۰۰ کارت گرافیک را در اختیار محققان قرار داده بود و حالا سعی دارد درگیری خود را برای مقابله با کرونا افزایش دهد.

همچنین باید گفت که شرکت انویدیا به صورت مستقیم رایانه‌های خود، به جز SaturanV را در اختیار محل خاصی قرار نمی‌دهد، بلکه این شرکت پردازش‌های لازم را در کارخانه‌های خود صورت می‌دهد و به محققان کمک می‌کند تا به داده‌های لازم دسترسی پیدا کنند و استفاده لازم را از مدل‌های ساخته شده ببرند. تمرکز این مجموعه همواره بر روی پرورش هوش مصنوعی شرکت است.


بیشتر بخوانید: سود ۷۵ هزار دلاری از نقص امنیتی دوربین محصولات اپل


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار