عفیفی پور گفت: استمرار فعالیت شرکت‌های خدمات‌رسان دریایی منوط به رعایت الزامات ابلاغی از سوی اداره HSE بندر است.

اله مراد عفیفی پور مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حفظ و صیانت از سلامت افراد شاغل و مراجعه‌کنندگان به بنادر و ساکنان شهرک‌های مسکونی و نظارت بدون مسامحه بر فعالیت کارگزاران ارائه‌دهنده خدمات دریایی و بندری در کنار دیگر اقدامات مراقبتی و کنترلی به عنوان موضوعی مهم مورد تاکید است، گفت: یکی از تدابیر مهم و موثری که علاوه برگندزدایی در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بنادر و شهرک‌های مسکونی صورت گرفته، تهیه دستورالعمل مربوط به رعایت الزامات بهداشتی و ابلاغ به کلیه شرکت‌های خدمات‌رسان دریایی و بندری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: در گام دوم از سوی اداره HSE بندر، بازرسانی به منظور نظارت بر حسن انجام این دستورالعمل‌ها تعیین وکلیه فرایند‌ها از طریق چک لیست به شکل مستمر مورد صحت سنجی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

عفیفی پور توضیح داد: از آنجایی که تضمین سلامت مراجعان و کارکنان را وظایف اداری، انسانی، اخلاقی و اجتماعی خود می‌دانیم از بازرسان خواسته شده است تا چک لیست‌ها را بدون مسامحه تکمیل و مورد بررسی قرار دهند و در صورت رویت هرگونه مغایرت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی، با افراد خاطی بدون اغماض و مماشات برخورد قانونی صورت پذیرد.


بیشتر بخوانید: تخلیه ۱۵۰میلیون تن کالا در بنادر کشور در سال ۹۸ 


مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به  نصب جامایع ضد عفونی سنسوردار در مبادی ورودی و توزیع دستکش یکبار مصرف در تمام اماکن خدماتی و رفاهی اظهار کرد: مراجعه‌کنندگان می‌توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف، طی تماس با شماره‌های ۳۲۱۲۲۳۰۲ الی۳۲۱۲۲۳۰۷ مرکز رسیدگی به شکایات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارائه پیشنهادات خود، گزارش تخلفات احتمالی را اطلاع‌رسانی کنند.

عفیفی پور تاکید کرد: از کارگزاران خدمات دریایی و بندری به عنوان سنگربانان حوزه اقتصادی کشور که با التزام برمعیار‌های اداری، اخلاقی و انسانی با رعایت نکات بهداشتی مشغول انجام فعالیت و زنده و پویا نگهداشتن رشد اقتصادی کشور هستند تشکر می‌کنم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی تصریح کرد: با وجود تنگنا‌های اقتصادی ناشی از اثرات ویروس کووید -۱۹ در جهان، شرکت‌هایی هستند که با وجود کاهش محسوس درآمد، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و تهیه اقلام مورد نیاز که خود نیز هزینه بردار است را مشی اخلاقی خود دانسته‌اند و در رعایت نکات بهداشتی و سلامت بهداشت مراجعان و کارکنان خود از هیچ کوششی دریغ نکرده‌‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره بر انجام سیاست‌های حمایتی به منظور حفظ سلامت دریانوردان براساس پروتکل‌های ابلاغی از سوی IMO (سازمان جهانی دریانوردی) اظهار کرد: حفظ سلامت دریانوردان خارجی در بنادر و آب‌های سرزمینی با هدف پویایی اقتصاد صنعت دریانوردی که امروز نقش بی بدیلی را در تامین و جابه‌جایی اقلام بهداشتی، ملزومات درمانی و کالا‌های اساسی ایفا می‌کند ارجح امور است.

عفیفی پور تهیه بروشور به زبان لاتین حاوی نکات بهداشتی و مراقبتی، انجام تست‌های غربالگری و تب سنجی در لنگرگاه بندرعباس و همچنین فراهم نمودن امکانات ویژه امدادی و بیمارستانی در صورت مشاهده علائم احتمالی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که جهت حفظ سلامت دریانوردان خارجی پیش‌بینی شده است.

عفیفی پور در پایان یاد آور شد: استراتژی‌های اتخاذ شده در بنادر استان هرمزگان و لزوم انجام مولفه‌هایی، چون اجرای دقیق تست‌های مراقبتی در لنگرهای استان، حفظ سلامت دریانوردان، صیانت از کالا و محیط زیست دریایی و پرهیز از تاخیر غیرضروری و تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری به تمام کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی و بهداشتی ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار