استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت واحد‌های تولیدی در استان از ۲۳ فروردین ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس استاندار و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شعار «در خانه بمانیم» به قوت خود باقی است، گفت: براساس تصمیم ستاد ملی‌کرونا تا ۲۳ فرودین ماه طرح فاصله‌گذاری‌اجتماعی با اعمال محدودیت‌ها ادامه دارد.
او افزود: از ۲۳ فروردین دو سوم کارمندان ادارات سر کار خود حاضر می‌شوند و یک سوم هم به صورت گردشی از مرخصی استفاده می کنند.
استاندار کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اینکه برای بازگشایی مراکز آموزشی نیز ۳۰فروردین ماه تصمیم گیری می‌شود بیان کرد: مراکز دانشگاهی تا مقطع کارشناسی و مدارس تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل هستند.
او گفت: طبق مصوبه این ستاد ساعات کار ادرات هم از ۷ صبح تا ۱۴ تعیین شده است.
او با تاکید به شعار "در خانه بمانیم" افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی در صورت تحقق می‌تواند زمینه سیر نزولی ابتلا به کرونا را فراهم کند.
او با تقدیر از برنامه‌های آموزشی سیمای جمهوری اسلامی بر استفاده از تمام توان شبکه آموزشی استان برای ارتباط دانش آموزان در بستر فضای مجازی تاکید کرد.
او با اشاره به اهمیت کار غربالگری بیان کرد: غربالگری و اطلاع از چگونگی عملکرد این ویروس توسط کادر درمانی بهداشت ودرمان استان در حال اجرا است و به این لحاظ کهگیلویه و بویراحمد در ردیف استان‌های برتر کشور قرار دارد.
او با مهم توصیف کردن عملیات پایش و نظارت بهداشتی، از اتحادیه‌ها برای مشارکت در امر نظارت‌های بهداشتی دعوت کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم از راه اندازی آزمایشگاه ویژه بیماران عفونی خبر داد و گفت: جواب ۴۶ تست بیماران از این آزمایشگاه به تهران ارسال و همه آن‌ها تایید شده است.
او افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه نیاز استان به آزمایشگاه‌های شیراز و تهران برطرف شده و ۲۴ ساعت پس از انجام آزمایش پاسخ آن دریافت می‌شود.
او با اشاره به مثبت بودن آزمایش هفت نفر در شهرستان های بویراحمد و باشت بیان کرد:  مبتلایان به این ویروس مربوط به خانواده‌هایی بود که پیشتر سابقه بیمار کرونایی را داشتند.
در این جلسه زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان هم از پیگیری جدی دستورالعمل‌های این وزارت برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی در استان خبر داد.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.