حجت الاسلام غلامرضا قندهاری گفت: مراسم نیمه شعبان امسال به صورت مجازی در استان سمنان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا قندهاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در خصوص برگزاری جشن میلاد حضرت بقیه الله الاعظم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان امکان برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان وجود ندارد.

او افزود: در شب نیمه شعبان به صورت همزمان در سراسر کشور و در کشور‌های اسلامی مراسم استغاثه و توسل برای دفع بلا برگزار می‌شود. قرائت دعای آل یاسین و دعای فرج به صورت زنده از مسجد جمکران و حرم مطهر رضوی بدون حضور مردم صورت می‌گیرد که از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

قندهاری بیان کرد: یکی از اعمال شب نیمه شعبان حضور بر بام منازل و سلام بر ساحت مقدس حضرت مهدی است که راس ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه شب و با پایان قرائت دعای آل یاسین و دعای فرج، به صورت همزمان در سراسر کشور و کشور‌های اسلامی مردم برفراز بام‌ها شعار "یامهدی ادرکنی" را سرخواهند داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: نذورات مردمی در قالب پک‌های بهداشتی و بسته‌های معیشتی بین مردم و نیازمندان توزیع می‌گردد.

قندهاری با اشاره به نحوه برگزاری مراسم شادی و جشن عید نیمه شعبان گفت: گروه‌های سرود با رعایت نکات بهداشتی در محله‌های شهر خواهندگشت تا فضای شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان آوردند همچنین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تمامی سرودها، مولودی خوانی و برنامه‌های شاد به صورت مجازی برای جلوگیری از تجمع مردم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.