به دلیل تداوم شیوع ویروس ۶۰ دستگاه ماشین نشاء کار به ناو گان مکانیزاسیون شهرستان آمل اضافه شده است.

 اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از افزایش ۶۰ دستگاه ماشین نشاء کار به ناوگان مکانیزاسیون در این شهرستان خبر داد و گفت: از آن جایی که استفاده از کارگران غیربومی در فصل کشاورزی مازندران به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام شده است این تعداد  دستگاه ماشین نشاء کار به ناوگان مکانیزاسیون شهرستان آمل اضافه  شده است.

او افزود: تلاش برای دستیابی به توسعه در گرو توجه به کشاورزی است و دستیابی به خودکفایی کشاورزی مستلزم توجه به نکاتی از جمله مکانیزاسیون کشاورزی است.

اسلامی با بیان اینکه افزایش درآمد، کاهش هزینه تولید و کارگری و کاهش مصرف بذر، راندمان تولید و سموم و نهاده از مهمترین اهداف کشت مکانیزه برنج است،گفت:  از کشاورزان خواست با گذر از کشت سنتی و پیوستن به کشاورزری پایدار و مکانیزه، نحوه کشت و کار برنج را اقتصادی کنند.

او افزود: در بخش مکانیزاسیون در شهرستان آمل تعاد ۴۰۰ دستگاه نشاء کار ۴ ردیفه و ۱۵۰ دستگاه نشاءکار ۶ ردیفه در حال فعالیت هستند که با اختصاص این ۶۰ دستگاه ۶۱۰ ماشین نشاء کار شالیزارهای این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

اسلامی گفت:پیش بینی می شودامسال ۲۰ هزار هکتار از شالیزار‌های شهرستان آمل بصورت مکانیزه کشت شود  و به کشاورزان توصیه کرد پرداخت پول نقد به کارگران و سایر هزینه‌های کشت با توجه به شرایط موجود کشور به صورت الکترونیکی انجام گیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.