64 میلیارد تومان اعتبار امسال برای توسعه تجهیزات کشاورزی به مازندران اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، موسی نژاد رئیس توسعه مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی مازندران در دوره آموزش بکارگیری تراکتور 3 کاره جدید، با حضور کشاورزان و مسولان در جویبار، افزود: هریک از کشاورزانی که مایل به خرید تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در استان هستند می توانند با 20 درصد آورده شخصی از تسهیلات 15درصدی بهره مند شوند و هیچ محدودیتی در واگذاری دستگاههای مختلف کشاورزی وجود ندارد.

وی افزود: در 4 سال گذشته بیش از 300میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون به مازندران اختصاص داده شده است که این میزان برای خرید 6هزار دستگاه اختصاص داده شده که بیشتر این اعتبار برای خرید تراکتور بوده است که تاکنون 2500تراکتور جدید خریداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

رئیس توسعه مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در 4 سال گذشته 1500 دستگاه کمباین،360 دستگاه نشا کاربرنج وارد چرخه کشاورزی مازندران شد.

موسی نژاد از بکارگیری تراکتور جدید شالیزاری و همچنین کار در مزارع و باغات که تولید داخل است خبر داد و افزود: تراکتور اختصاصی در کشور برای شالیزاری وجود نداشت که این تولید داخلی با قابلیت مورد نیاز کشاورزان برنج کار است.

براساس این گزارش امروزبه بخشی ازکشاورزان جویباری مهارتهای بکارگیری تراکتور 3 کاره جدید تولید داخل را که قابلیت کار با توان بالا در شالیزار،مزارع و باغات را دارد، آموزش داده شد.

این تراکتور که ساخت تراکتور سازی تبریز است میتواند با قدرت زیاد به نسبت دیگر تراکتورها ی موجود، هم در شالیزار و هم در مزارع و باغات به آماد سازی زمین برای کشت و شخم و شیار بپردازد.

از قابلیت های این تراکتور دو دفرانسیل با فرمان هیدرولیک ، و ترمز قوی روغنی، نفوذ ناذیر بودن آب به داخل بدنه مجموعه موتور تراکتور، و نیز قدرت بالای آن است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.