بارندگی و وزش باد شدید در مشهد، باعث سقوط چند اصله درخت، آبگرفتگی در تعدادی از منازل مسکونی و تجمع آب در پنج نقطه از شهر شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امیر عزیزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: بارندگی، بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در مشهد، انجام ۴۵ ماموریت را به دنبال داشت.

او ادامه داد: مجموع این مأموریت‌ها شامل ۱۴ مورد رفع آبگرفتگی داخل منازل و مجتمع‌های مسکونی به دلیل پس زدگی فاضلاب شهری، مسدود شدن ناودانی بر روی پشت بام‌ها و تراس منازل، پرشدن چاه‌های داخل منازل است.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت: ۱۹ مورد از ماموریت‌های آتش نشانی به دلیل سقوط درختان در داخل حیاط منازل بر روی دیوار و خودرو‌ها بوده است.

عزیزی ادامه داد: همچنین در این مدت آتش نشانان، ۱۲ مورد عملیات ایمن سازی و بازدید از چاه‌ها و اسکلت ساختمان‌ها و دیوار‌های خطری درداخل منازل شهروندان را انجام داده و توصیه‌های لازم را به مالکان ارائه کرده اند.

او گفت: خوشبختانه در هیچ یک از این حوادث، خسارات جانی نداشتیم.

آبگرفتگی در پنج نقطه از شهر 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد نیز درباره پیامد‌های بارندگی مشهد گفت: بر اثر بارندگی، پنج نقطه از شهر دچار تجمع آب شد که در همان ساعت اولیه موارد رفع شد.

علیرضا صحراگرد ادامه داد:همانطور که در بارش‌های گذشته محدوده خیابان پنجتن ۴۷ دچار پس زدگی شبکه فاضلاب شد، در این بارش نیز آب ناشی از این شبکه در سطح معبر جاری شد که در همین راستا همکاران و نیرو‌های خدمات شهری نسبت به ایمن سازی مسیر اقدام نمودند.

مدیر کل هماهنگی خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به دلیل شدت باران و رگباری بودن آن برخی از معابر از جمله بولوار جمهوری، بولوار شهید ناصری، خیابان ابوذر، بولوار حر و خیابان بنی هاشم در محدوده شیرودی دچار تجمع آب شد و این در حالی است که هیچ معبر و زیرگذری مسدود نشده است.

علیرضا صحراگرد گفت: با استقرار تمامی تجهیزات و نیرو‌های خدمات شهری، مورد آبگرفتگی در سطح شهر مشاهد نشده است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.