کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: با ورود سامانه بارشی سرد از بعدازظهر امروز، دمای هوای استان قزوین برای فردا به طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: کمینه دمای هوا برای بامداد روز سه شنبه و چهارشنبه در آستانه صفر درجه قرار می‌گیرد.

آخوندی افزود: با توجه با افت دما، احتمال سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی در سطح منطقه وجود دارد و به باغداران توصیه کرد برای جلوگیری از سرمازدگی، نسبت به تنظیم دما و رطوبت اقدام نمایند.

او در ادامه گفت: تا اوایل هفته آینده به تناوب در برخی ساعات شاهد بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد‌های شمالی خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به بارش باران و برف، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی وجود دارد.

به گفته‌ی آخوندی، در این مدت در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش‌ها به صورت برف و باران است و با وزش باد احتمال پدیده کولاک نیز وجود دارد.

او در ادامه گفت: بامداد امروز مردم شهرآوج دمای ۲ درجه را تجربه کردند و ظهر دیروز در گرمترین ساعات بیشترین دما با ۱۷ درجه بالای صفر در قزوین و آبیک گزارش شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، در این مدت کمینه دمای هوای شهر قزوین ۳ درجه ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: وضعیت هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.