دانشمندان اروپایی طراحی نرم‌افزار جدیدی را برای بررسی نحوه شیوع ویروس کرونا آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که برای اولین بار توسط رویترز گزارش شده است، ۱۳۰ دانشمند و محقق دانشگاهی و کارشناسان فناوری از کشور‌های مختلف اروپایی گرد هم آمدند تا به طور رسمی ابتکار عمل نرم افزار جدید PEEP_PT را راه‌اندازی کنند.

نرم افزار PEPP-PT می‌تواند بر توسعه برنامه‌هایی که مخاطب را شناسایی می‌کند و شناسایی گسترش ویروس کرونا در بین جمعیت‌ها نه تنها هم اکنون بلکه در آینده نیز به طور بالقوه متمرکز شود.

به عقیده سازندگان نرم افزار PEPP-PT ویروس به سرعت گسترش می‌یابد و هیچ مرز سیاسی نمی‌شناسد. برای کنترل شیوع ویروس، ما باید به همان شیوه عمل کنیم؛ سرعت و همکاری بین المللی برای حفظ سلامت، حفظ حریم خصوصی و اقتصاد ضروری است.

دفتر اطلاعات دولتی انگلیس پیش‌ از این در مورد نتایج برنامه‌های ردیابی کروناویروس تحقیق کرده و گفته است که برای دولت قابل قبول است که از داده‌های جمع آوری شده از تلفن‌های هوشمند شهروندان به شرط ناشناس بودن اطلاعات استفاده کند.

گفتنی است که پیش از این برخی کشور‌های اروپایی برنامه‌ها و نرم افزار‌هایی به منظور ردگیری نحوه انتشار ویروس کرونا بر مبنای داده‌های جغرافیایی و جی پی اس عرضه کرده بودند.

استرالیا نیز در مبارزه با کوید_۱۹ به فناوری تلفن همراه روی آورده، دولت استرالیا برای آخرین مشاوره، یک برنامه کاربردی تلفن همراه با استفاده از اطلاعات ویروس کرونا، از جمله ویژگی چت واتس اپ را راه اندازی کرده است.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده تا زمانی که علایمی، چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آن‌ها به هفت مورد رسیده است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوبه
آخرین اخبار