کارگاه تولید ماسک در دانشگاه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با شیوع ویروس کرونا، دانشگاه سیستان به عنوان یک دانشگاه جامعه محور به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی اقدام کرد.

ابراهیم نوری  معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان   در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسوولیت اجتماعی به عنوان یک دانشگاه جامعه محور به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی اقدام کرد.

او افزود: این کارگاه روزانه ۳۰۰ عدد ماسک تولید می‌کند که علاوه بر حوزه دانشگاه در میان اقشار آسیب پذیر خارج از دانشگاه نیز توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: گرچه این میزان جوابگوی نیاز‌های موجود نیست، اما قطعا در صورت افزایش امکانات می‌توان آمار تولید را نیز افزایش داد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲۰ خیاط، برشکار و نیروی خدماتی در ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر به صورت جهادی در کار تولید ماسک فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ماسک‌ها به صورت رایگان در اختیار کارکنان دانشگاه، نیرو‌های حفاظت فیزیکی، اعضای هیأت علمی قرار می‌گیرد گفت: بر اساس نیاز سنجی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان بخشی از ماسک‌های تولیدی در میان برخی از نیازمندان، کسبه و نانوایی‌ها توزیع می‌شود.

نوری تصریح کرد: اقلام برای خرید و تجهیز کارگاه تولید ماسک از اواسط اسفند سال گذشته در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با حمایت ریاست دانشگاه و معاونت پشتیبانی تامین شده و با نظارت مستمر شورای ایمنی دانشگاه و همکاری بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار