رئیس فدراسیون هندبال گفت: باتوجه به شرایط موجود به احتمال زیاد رقابت‌های لیگ برتر را تعطیل اعلام می‌کنیم.

علیرضاپاکدل رئیس فدراسیون هندبال، در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به طور کلی درباره شرایط حاکم بر فدراسیون هندبال در سالی که گذشت و میزان رضایت موجود، گفت: درباره این موضوع باید دیگران صحبت کنند، اما قطعا در سال ۹۸ اقدامات خوبی در فدراسیون هندبال کشورمان انجام گرفته است وبه طور حتم نقطه ضعف‌هایی هم وجود داشته است.

به دنبال پشتوانه سازی در هندبال هستیم

پاکدل ادامه داد: به هر حال در زمینه استعدادیابی اتفاقات خوبی در هندبال کشورمان افتاده است و به دنبال ادامه این مسیر هستیم؛ مسیری که به جهت پشتوانه سازی برای هندبال کشورمان و رسیدن به افق‌های بلند برای این رشته ترسیم کرده ایم. خدا را شکر در این زمینه در سال ۹۸ فعالیت‌های خوبی انجام شد و سعی می‌کنیم در سال ۹۹ هم همین مسیر را ادامه دهیم.

موفق شدیم امتیاز برگزاری کلاس دی جهانی بانوان را بگیریم

پاکدل افزود: تیم‌های ملی ما غیرفعال بودند و مربی هایشان مشخص نبود، سعی کردیم به موقع تیم‌های ملی را تشکیل بدهیم.  در سطح بین الملل هم اتفاقات خوبی افتاد، جلسات خوبی را با رئیس فدراسیون جهانی هندبال و فدراسیون هندبال آسیا برگزار کردیم. این جلسات، ماحصل خوبی داشت و فدراسیون جهانی این امتیاز را به هندبال کشورمان داد که کلاس دی جهانی بانوان را برگزار کردیم. ان شاءالله برای آقایان هم بعد از اتمام این شرایط، برگزار خواهیم کرد، چرا که بنا بود در اردیبهشت ماه این رویداد برگزار شود.

هندبال ساحلی سوم آسیا شد

پاکدل ادامه داد: میزبانی جوانان آسیا بعد از چند سال به ایران واگذار شد و در هندبال ساحلی، در مسائل زیرساختی و پایه، اقدامات خوبی در حال انجام است. تیم ملی بزرگسالان هندبال ساحلی، اوایل سال عنوان سومی آسیا را کسب کرد.

پاکدل:پشتوانه سازی در هندبال برایمان مهم است

فدراسیون هندبال در سال ۹۸ هیچ بدهی تسویه نشده‌ای ندارد

پاکدل تصریح کرد: اتفاق دیگری که فدراسیون به خوبی توانست مدیریت کند؛ این بود که در سال ۹۸ هیچگونه بدهی ندارد، شاید مقداری بدهی از قبل برجای مانده باشد، اما تمام مسائل مالی مربوط به سال ۹۸ تسویه شده است. به عنوان مثال، علی رغم افزایش ۲۰ درصدی حق الزحمه داوران در سال ۹۸، تمام مطالبات این عزیزان در سال گذشته، پرداخت شده است. این تسویه بدهی‌ها در تمام حوزه‌های دیگر هم صورت گرفته است.

هرچه سریع‌تر دبیر فدراسیون را معرفی می‌کنیم

پاکدل گفت: در سال جدید به دنبال بررسی نقاط ضعف هستیم، هرچه سریع‌تر دبیر فدراسیون را هم مشخص خواهیم کرد. در بعضی از کمیته‌ها که نیاز به انسجام بیشتری دارند، سعی در برقراری این انسجام داریم. برنامه ریزی در فدراسیون هندبال، بر اساس برنامه راهبردی که وجود دارد، ادامه خواهد داشت.

بزرگترین مشکل در شرایط فعلی، بلاتکلیفی است

پاکدل گفت: مسئله مهم و مشکل بزرگی که وجود دارد، موضوع کرونا ویروس است که نه تنها فدراسیون هندبال ایران بلکه فدراسیون هندبال آسیا و جهانی هم در بلاتکلیفی به سر می‌برند. هنوز تاریخ مسابقات آسیایی جوانان، نوجوانان و باشگاه‌ها مشخص نیست. تا زمانی که تاریخ دقیق رقابت‌ها مشخص نشود، نمی‌توانیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

احتمال اعلام خاتمه لیگ وجود دارد

پاکدل با اشاره به شرایط فعلی گفت: درباره لیگ برتر هندبال کشور هم، به احتمال زیاد ما خاتمه لیگ را اعلام خواهیم کرد. هر زمان که شرایط مهیا شود و ستاد مبارزه با کرونا مجوز بدهد، شاید بازی‌های پایین جدول و سه تیمی که باقی مانده و بازی‌های نهایی ۴ تیم دسته یک را برگزار کنیم تا تکلیف تیم‌های صعود و سقوط کننده، مشخص شود. البته این پیشنهادات قطعی نیست و بنا به شرایطی که به وجود آید، تصمیم گیری قطعی خواهیم کرد. اردو‌های تیم‌های ملی هم فعلا لغو شده است، البته مربیان سعی در ارتباط و کنترل تمرین‌های ورزشکاران به صورت مجازی دارند. به محض صدور مجوز توسط ستاد مبارزه با کرونا، اردو‌ها را آغاز خواهیم کرد.

سعی در استفاده از ظرفیت استان‌ها داریم

پاکدل ادامه داد: سعی کردیم در سال گذشته از تمام ظرفیت‌هایی که در استان‌ها وجود داشت، استفاده کنیم. این طرفیت‌ها شامل بهره گیری از روسای استان‌ها در کمیته فدراسیون بود. تلاش کردیم این عزیزان که در خط مقدم هندبال کشور و با خیلی از مسائل و مشکلات مواجه هستند را بیشتر در مسائل دخیل کنیم و از نظرات ایشان بهره گیری کنیم. سعی در انجام سفر‌های استانی داشتیم و در خیلی از استان‌هایی که بلاتکلیف بودند، انتخابات برگزار کردیم.

 

پاکدل:پشتوانه سازی در هندبال برایمان مهم است

۱۰ سال توپ ساحلی هندبال در کشور توزیع نشده بود

پاکدل با اشاره به مشکلات موجود تصریح کرد: حدودا ۲۰۰ توپ سالنی و ۳۰۰ توپ ساحلی را بین استان‌ها توزیع کردیم. البته به دلیل تحریم توپ‌های ساحلی به کشور وارد نمیشد و قیمتی بالای ۷۰۰ هزار تومان داشت. این موضوع تبدیل به مشکل شده و حدودا ۱۰ سال هم این توپ در کشور توزیع نشده بود. سعی کردیم محل برگزاری اردو‌های ملی را در استان‌ها انتخاب کنیم تا مربیان استانی هم در کنار تیم‌های ملی باشند و بستری برای انگیزش بیشتر استان‌ها فراهم شود. سهم مالی که وزارت ورزش از محل منابع پرداختی به فدراسیون در نظر گرفته، به استان‌ها پرداخت شده است. سعی کردیم با همکاری هیئت‌های استانی و مجموعه هندبال، اقدامات خوبی را انجام دهیم. در سال جدید هم می‌کوشیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، هماهنگی و همکاری هیئت‌های استانی و سایرعزیزان خانواده هندبال بتوانیم بر اساس برنامه‌ای که داریم، اقدامات خوبی را انجام دهیم.

به محض مجوز ستاد مبارزه با کرونا، جلسه کمیته فنی را برگزار خواهیم کرد

پاکدل تصریح کرد: برنامه‌ی خوبی خواهیم داشت، البته منتظریم شرایط فعلی با وجود ویروس کرونا، هرچه سریع‌تر حل شود تا بتوانیم جلسه کمیته فنی را برگزار کنیم. به دنبال این هستیم که برنامه‌ای مشخص برای تیم ملی داشته باشیم تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ که بلافاصله بعد از آن هم مسابقات قهرمانی انتخابی جهانی را در پیش داریم. به دنبال یک برنامه خوب هستیم تا بتوانیم برآن اساس، کار‌ها را پیش ببریم.

احتمال تغییر در تیم ملی وجود دارد

پاکدل از احتمال تغییرات در تیم ملی گفت: احتمال اعمال تغییرات در تیم ملی وجود دارد. باید شرایط مسابقات کویت را در کمیته فنی بررسی کنیم و صحبت‌های حبیبی هم بشنویم و بعد تصمیم گیری کنیم. شاید شرایط حبیبی ایجاب کند که خودش مایل به ادامه همکاری با فدراسیون نباشد.  ما به دنبال پشتوانه سازی در هندبال هستیم، بازیکنانی که در رده سنی امید و جوانان هستند، اتفاقات خوبی را در بازی‌های اخیر انتخابی رقم زدند و درخشش خوبی داشتند.

پاکدل افزود: این مسئله یکی از وظایف اساسی ما بود و بسیار روی آن تاکید می‌کنیم. در کمیته استعدادیابی بر اساس برنامه راهبردی و شاخصه‌هایی که تعریف کردیم، کار را پیش می‌بریم.

علیرضا پاکدل گفت: همان طور که سلطانی فر، وزیر ورزش گفت؛ ان شاءالله بتوانیم در طی ۴-۵ سال آینده در سطح تیم‌های رده اول آسیا باشیم. البته این مهم، نیازمند اقدامات مهم و شاخصه‌هایی است که باید در نظر داشته باشیم. شرایط اقتصادی حاکم بر ورزش کشور و هندبال، همکاری با باشگاه‌ها و مربیان در این اتفاق دخیل هستند. به وضعیت هندبال بانوان هم بعد از اتمام شیوع کرونا، رسیدگی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:نوروزی نژاد: اشتباهاتی در روش حمایت فدراسیون از تیم ملی وجود داشت / کتاب‌های فلسفی پیگیری می‌کنم / کباب تابه‌ای مادرم بهترین غذا است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار