سپاه مازندران و تولید بیش از ۳ میلیون اقلام بهداشتی

مدافعان سلامت مازندران در قالب نیرو‌های جهادی بیش از ۳ میلیون قلم کالای بهداشتی را تولید و توزیع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه کار جهادی از همان ابتدای شیوع کرونا در شهر‌ها و روستا‌های استان آغاز شد، گفت: ۲۱۴ کارگاه راه اندازی و تجهیز شد و ۴ هزار خیاط در این کارگاه‌ها بیش از ۳ میلیون و ۲۹۸ هزار قلم کالای بهداشتی شامل ماسک، گان و لباس‌های بیمارستانی تولید و توزیع کردند.

او افزود: بیش از ۳ میلون و ۱۴۳ لیتر مواد ضدعفونی کننده نیز تهیه و معابر و کوچه‌ها شهر‌ها و روستا‌های استان با آن چندین بار ضدعفونی شد.

سردار بابایی با بیان اینکه همه مردم و بسیجیان احساس تکلیف و مسئولیت کردند و به صورت واقعی به صحنه آمدند یکی از آثار این حرکت جهادی را از بین رفتن حالت ترس و واهمه مردم در خصوص کمبود اقلام بهداشتی اعلام کرد و گفت: این تلاش‌ها باعث شد مازندران به سرعت خود را بازسازی کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: افرادی نیز با شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند که سپاه استان ۷۰ هزار بسته معیشتی و ۴۲۲ هزار بسته بهداشتی با پشتیبانی خیران تهیه و بین افراد نیازمند توزیع کرد.

او با بیان اینکه در جریان شیوع کرونا همانند ۸ سال دفاع مقدس برخی‌ها قبول و برخی‌ها نیز از این امتحان رد شدند، ادامه داد: یک دسته از افرادی که از این امتحان رفوزه شدند محتکرانی بود که اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را احتکار کردند.

سردار بابایی گفت: سپاه استان ۱۱۳ نفر از افرادی که اقلام بهداشتی را احتکار کرده بودند را دستگیر و یک میلیون قلم انواع لوازم پزشکی از این افراد کشف کرد و تحویل مراجع قضایی داد.

فرمانده سپاه کریلای مازندران راه اندازی ۱۷ نقاهتگاه در شهر‌های مازندران با بکارگیری ۱۶۶۱ تخت را نیز از جمله اقدامات سپاه استان اعلام کرد و گفت: در این نقاهتگاه‌ها افرادی که بعد از درمان از بیمارستان‌ها ترخیص می‌شوند نگهداری می‌شوند.

او ادامه داد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار بسیجی مازندران به میدان مبارزه با کرونا آمدند.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار