مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: طی سال ۹۷ تعداد کلنی‌های زنبور عسل در این شهرستان ۲۰ هزار و ۳۹۳ کلنی بوده و طی سال ۹۸، این آمار به ۲۸ هزار و ۲۵ کلنی رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: مقایسه تعداد کلنی‌های زنبور عسل درشهرستان کرمانشاه نشان می‌دهد، طی سال ۹۷ تعداد کلنی‌های زنبور عسل در این شهرستان ۲۰ هزار و ۳۹۳ کلنی بوده و طی سال ۹۸، این آمار به ۲۸هزار و ۲۵ کلنی رسیده است.

او افزود: با افزایش تعداد کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان کرمانشاه، حمایت‌های فنی و مالی و توزیع شکر بین زنبورداران میزان تولید عسل استان نیز، از میزان ۱۸۱ تن سال ۹۷ به ۳۰۲ تن در سال ۹۸ رسید.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  مقایسه وضعیت جوجه ریزی مرغداری‌های شهرستان کرمانشاه نشان می‌دهد؛ طی سال ۹۷ میزان جوجه ریزی مرغ گوشتی درحدود ۴ میلیون قطعه بوده است که این آمار طی سال ۹۸ به حدود ۵ میلیون قطعه رسیده است.

 آشتاب افزود: در این راستا تولید گوشت سفید نیز طی سال ۹۷، ۷هزار و ۲۰۰ تن بوده که این میزان تولید در سال ۹۸ به ۸هزار و ۸۰۰ تن رسید.

او گفت: ارائه خدمات فنی به منظورکاهش ضریب تبدیل، کنترل بیماری ها، تنظیم بازار، تامین و توزیع نهاده‌های دامی و همچنین اصلاح سیستم گرمایشی با سوخت گاز مایع در سال ۹۸ در تعدادی از واحد‌های مرغ گوشتی از توفیقات حاصل شده در صنعت مرغداری شهرستان کرمانشاه طی سال ۹۸ محسوب می‌شود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.