استاندار قزوین گفت: افرادی که به سبب شیوع بیماری کرونا کار خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین گفت: دستورات لازم به سازمان تامین اجتماعی استان داده شده است که نهایتاً تا هفته آینده افرادی که به سبب شیوع بیماری کرونا کار خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری دریافت کنند.

جمالی پور افزود: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که این مدت بیمه بیکاری جزو مدت اصلی پرداخت این بیمه نباشد تا مردم با خیال آسوده بتوانند از بیمه بیکاری خود بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: تا زمانی که این وضعیت باقی بماند هر فردی که پیش از این تحت پوشش بیمه قرار داشته و حق بیمه را پرداخت کرده از بیمه بیکاری برخوردار خواهد شد.

استاندار گفت: بیمه بیکاری از زمان شیوع بیماری کرونا برای افرادی که به واسطه این بیماری کار خود را از دست داده‌اند واریز شده است و تا زمانی که شرایط به حالت طبیعی باز نگردد نیز همچنان پرداخت می‌شود.

جمالی پور با بیان اینکه به افراد بی‌بضاعتی که به واسطه شیوع بیماری کرونا شرایط اقتصادی سختی را تحمل می‌کنند نیز سبد‌های حمایتی تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: تا کنون این سبد‌ها به دست خانواده‌های نیازمند رسیده و توزیع این بسته‌های حمایتی همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه کرونا در یک ماه گذشته اقتصاد کشور را تعطیل کرده است عنوان کرد: کرونا معیشت برخی از مردم که از راه مشاغل آزاد کسب درآمد می‌کردند نیز به صورت جدی درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی کرده است.

استاندار با بیان اینکه به دستگاه‌های حمایتی اعلام شده که هر چه زودتر سبد‌های حمایتی به دست مردم نیازمند برسد، افزود: دولت در بسته‌های اقتصادی خود در نظر دارد تا از این مشاغل و همچنین اقشار آسیب‌پذیر حمایت کرده و مشکلات اقتصادی آن‌ها را به حداقل برساند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.