مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: ماهانه ۱۴۳ میلیارد تومان به خانوار‌های مستمری بگیر و مقرری بگیر بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیروس نصیری مدیر کل تامین اجتماعی استان در نشست روسا و اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی با رییس کل دادگستری استان گفت: ۶۴ درصد از مردم استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و ماهانه ۱۴۳ میلیارد تومان به ۷۲ هزار خانوار مستمری بگیر و بیش از هشت هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

نصیری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بدون کمک دولت خدمات گسترده خود را ارائه می‌دهد، افزود: سازمان در استان با بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی برخی کارفرمایان استانی مواجه است که خود بیانگر حمایت از فضای کسب و کار داخلی به ویژه در سال رونق ملی است.

وی اضافه کرد: اجرای قانون بخشودگی جرائم، مشوق‌های بیمه‌ای با معافیت ۲۰ درصدی کارفرمایان، ارائه‌ی بسته حمایت از تولید و بازرسی یکساله دفاتر قانونی در زمینه حمایت از رونق تولید داخلی است و تاکنون هیچ مانعی بر راه تولید و صنعت ایجاد نشده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان، اصل چرخش تامین اجتماعی را وابسته به رونق تولید عنوان کرد و گفت: موضوع ابلاغ الکترونیکی، بازرسی الکترونیکی، راه اندازی نسخ الکترونیکی به جای دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی سازمان، امکان ارائه لیست و حق بیمه بصورت اینترنتی و بستر سازی ایجاد پرونده الکترونیکی در زمینه کاهش هزینه‌ها و نظارت بیشتر بر امور محوله است.

نصیری افزود: با حذف پرونده فیزیکی بیمه شدگان تا پایان امسال امید است علاوه بر تسریع و تسهیل امور مربوط به مخاطبان، امور مبوطه شفاف سازی شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین هم در این نشست گفت: موضوع درمان و بهداشت جزء حقوق عمومی و شهروندی افراد است و در این مسیر از خودسرانه عمل کردن برخی افراد باید جلوگیری شود تا احدی حق خدشه وارد کردن به این قشر را نداشته باشند.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه بر رسیدگی ویژه درباره ندادن خدمات از سوی بیمارستان‌های خصوصی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضاء تا حد توان در این مسیر همراه و همگام شما خواهد بود و بی توجهی به مقام کارگر بزرگترین ظلمی است که می‌توان انجام داد و منزلت آنان را نادیده انگاشت.

انتهای پیام/ک

نشست روسا و اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی استان قزوین

 

برچسب ها: بیمه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار