معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه سیل گفت:۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و بلاعوض برای جبران خسارات ناشی از سیل به استان تخصیص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در جلسه کارگروه سیل با اشاره به اختصاص ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و بلاعوض برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان گفت: بخشی از این تسهیلات به صورت بلاعوض به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می‌یابد و مابقی صرف بیمه کشاورزان و انجام پروژه‌های عمومی در مناطق متاثر از سیل خواهد شد.

علی فرخ زاد تاکید کرد: به منظور استفاده از تسهیلات کم بهره و بلاعوض که بر اساس مصوبه هیئت دولت برای جبران خسارات ناشی از سیل به استان‌ها پرداخت می‌شود، ضروری است پرونده‌های افراد خسارت دیده پس از تکمیل در اسرع وقت در سامانه سجاد ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه هر شهرستانی که زودتر اطلاعات خود را در سامانه سجاد ثبت کند توزیع اعتبارات آن نیز زودتر انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: روند ثبت اطلاعات و پرداخت تسهیلات در روز‌های آینده باید به طور روزانه توسط فرمانداری‌ها رصد شده و گزارش آن در جلسه بعدی کارگروه سیل ارائه شود.

فرخ زاد افزود: در توزیع اعتبارات برای پرداخت تسهیلات اولویت شهرستان‌ها باید با مناطق محروم و مددجویان سازمان‌های حمایتی بهزیستی باشد و سپس به ترتیب خسارت دیدگان حریم رودخانه‌ها وخسارت دیدگان سیل سال گذشته در دستور کار باشند.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه سیل در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.