تسهیل خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی با تعیین ۴۲ پهنه تولیدی

۲۰ کارشناس مروج مسؤول پهنه در ۴۲ پهنه تولیدی شهرستان شهرکرد، کار خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهادکشاورزی شهرکرد گفت: با اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی، ۴۲ پهنه تولیدی در این شهرستان مشخص گردید که ۲۰ نفر از کارشناسان، کار خدمات‌رسانی به بهره‌برداران پهنه تولیدی خود را انجام می‌دهند.

او افزود: این کارشناسان کار ثبت اطلاعات ۷ هزار و ۹۵۶ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی را در کلیه زیر بخش‌ها شامل زراعت، باغبانی، شیلات و آبزیان، دام و طیور و صنایع کشاورزی پیگیری می‌کنند.

رفیعی اضافه کرد: ثبت اطلاعات دقیق بهره‌برداران، جریان خدمات‌دهی به آنان را تسهیل می‌کند و همچنین با توجه به اهمیت ثبت و تکمیل اطلاعات در سامانه، کلیه خرید‌های تضمینی و طرح‌های آمارگیری بخش کشاورزی از طریق این سامانه انجام می‌شود.

او ادامه داد: تجمیع آمار و اطلاعات ثبتی می‌تواند به عنوان آمارنامه محصولات کشاورزی استان لحاظ گردد.

رفیعی با تأکید بر اهمیت آمار و لزوم دستیابی به اطلاعات دقیق واحد‌های تولیدی در برنامه‌ریزی‌ها، تصریح کرد: سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و رفع موانع تولید، ایجاد شده و موجب به روز رسانی آمار پایه بخش کشاورزی و دستیابی به اطلاعات دقیق بهره‌برداران در کلیه زیر بخش‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار