۵۵ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری در منطقه باغمیشه تبریز انجام شد

شهردار تبریز گفت: ۵۵ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری در راستای ایمن‌سازی منطقه باغمیشه این کلانشهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،ایرج شهین باهر شهردار تبریز ،روز شنبه در بازدید از محل ریزش کوه در خیابان شهید، ولی پور شهرک باغمیشه تبریز با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی طرح ایمن سازی این منطقه، افزود: کل حجم خاکبرداری پیش بینی شده ۱۶۰ هزار متر مکعب بود که بر اساس نقشه‌های نهایی به ۱۸۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

او با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده از ریزش کوه در این قسمت باید تا یک ماه آینده برطرف شود، اظهار داشت: سرعت دهی در انجام عملیات خاکبرداری و پاکسازی این خیابان ضروری بوده و باید هر چه زودتر پایان یابد.

ایمن سازی مناطقی از شهرک باغمیشه پس از ریزش کوه در خیابان شهید، ولی پور از مهر سال گذشته از سوی پیمانکار طرح شروع شده و در این عملیات علاوه بر خاکبرداری و ترانشه برداری اقدامات لازم مانند اجرای دیوار‌های بتنی و فنس کشی انجام می‌شود.

اواخر شهریور سال گذشته در شهرک باغمیشه تبریز بخشی از کوه به دلیل بارش‌ها و نرم شدن شروع به ریزش کرده و جاده را مسدود کرد که به دلیل در امان ماندن ساکنان محل و جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی ۱۰۰ خانوار محل منازل خود را تا ایمن کردن دیواره کوه به دستور مقامات مسوول تخلیه کردند.

شهرک باغمیشه تبریز در منطقه زلزله خیز شمال تبریز و در دامنه ارتفاعات موسوم به «عینالی» در امتداد غربی- شرقی احداث شده است.

در زمان آغاز احداث این شهرک و شهر‌های مجاور آن از قبیل «رشدیه» و «ولی امر» در حدود سه دهه قبل، رسانه‌ها به کرات با استناد به اظهارات اساتید دانشگاه و مهندسان درباره خطرات احتمالی شهرک سازی در این منطقه واقع شده بر روی گسل میشو - میانه هشدار دادند، اما دلالان زمین و مدیران وقت نهاد‌های مربوط، بی توجه به امنیت جانی شهروندان و خطرات آتی احتمالی، و برای سودآوری بیشتر، آنچه را در سر داشتند، عملی کردند و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه زلزله خیز ساکن هستند.

شهرک سازی در این منطقه در سه اخیر در حالی اجرا شده و توسعه یافته که در غرب و جنوب شرق تبریز، اراضی صاف و هموار گسترده‌ای وجود دارد که ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی در آن‌ها مستلزم کمترین هزینه است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار