رئيس پليس راه خراسان رضوی از كاهش 70 درصدي تصادفات و ترددهاي نوروزي و ثبت بيش از 7 هزار تخلف به وسيله دوربين هاي كنترلي درجاده هاي استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ هادی امیدوار رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت:‌ طرح نوروزی پلیس راه استان از روز بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ تا پانزدهم فروردین در خراسان رضوی اجرا شد که باید به همکاران در پلیس راه استان عرض خداقوت داشته باشم.
 
او ادامه داد: با اجرای این طرح در تصادفات فوتی ۸۹ درصد و تعداد افراد فوت شده در تصادفات برون شهری استان ۹۲ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده ایم.
 
رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: از دیگر نتایج اجرای این طرح که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید برخودداری از سفر ها‌ی نوروزی اجرا شد که در تصافات جرحی ۶۰ رصد، در تعداد مجروحان ۶۵ درصد و در مجموع تصادفات ۷۰ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.
 
امیدوار افزود: در اجرای این طرح همچنین مجموع تردد‌ها در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش داشته و این رقم در وزرودی‌های مشهد کاهش ۵۳ درصدی و در خروجی‌های این کلان شهر کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
 
او با اشاره به این مطلب که ۶/۷۸ درصد تردد‌های جاده‌ای مربوط به پلاک‌های  خراسان رضوی بوده اند، تصریح کرد: در مجموع ۵ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۲۱۷ تردد در راه‌های استان ثبت شده که ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۳۳۰ تردد مربوط به پلاک‌های استانی بوده و از این تعداد ۹۳ درصد پلاک‌های مشهد بوده اند.
 
رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که تخلفات سرعتی ۱۸ درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به خلوت شدن مسیر‌های جاده‌ای شاهد افزایش سرعت خودرو‌ها بوده ایم که متاسفانه از ابتدای اجرای این طرح در ۵ حادثه، به علت سرعت و واژگونی وسایل نقلیه، مرگ سرنشینان این خودروه رقم خورد.
 
امیدوار افزود: در ایام نوروز سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۱ تخلف توسط دوربین‌های کنترلی جاده‌ای ثبت شد که در ایام نوروز امسال این رقم به ۷ هزار و ۳۶۸ تخلف رسید و یک دهم تردد‌ها جاده‌ای متخلف بوده اند.
 
او در خصوص اعمال قانون جریمه ۵۰۰ هزار تومانی نیز ادامه داد: در خراسان رضوی ۲ هزار و ۸۸۵ مورد اعمال قانون داشته ایم که ۲۵۰ خودرو در محل برای یک ماه توقیف به پارکینگ انتقال یافته اند و برای رانندگان دیگر خودرو‌های متخلف نیزپس از ثبت شکایت توقیف یک ماهه، پیامک ارسال می‌شود.
 
رئیس پلیس راه خراسان رضوی با تشکر از همکاری آگاهانه شهروندان، گفت: در شرایط کنونی شهروندان از مسافرت‌های غیر ضروری جدا خودداری کنند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.