رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: طرح زوج و فرد به کاهش تردد کمک نمی‌کند و احتمال دارد با اجرای این طرح شهروندان خود را مجاز به تردد بدانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ دهنوی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: نظر من این است که طرح زوج و فرد در این شرایط معنایی ندارد ما باید به مردم اعلام کنیم تا تردد نداشته باشند؛ نه اینکه مجوز دهیم امروز خودرو‌هایی با شماره پلاک زوج و فردا خودرو‌هایی با پلاک فرد تردد داشته باشند.

او ادامه داد: طرح‌زوج و فرد برای مواقعی همچون آلودگی هوا نیاز است که سبب کاهش تردد شود و آلودگی موضوعی مشخص است، اما ویروس کرونا نامشخص بوده و نمی‌دانیم چه زمانی به اتمام می‌رسد، چه زمانی تثبیت و چه زمانی کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: ما به دنبال این موضوع هستیم که طرح زوج و فرد زمانی اجرا شود که تاثیر مثبت در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشد بلکه به طریقی مردم تردد خود را از نظر قانونی مجاز تلقی خواهند کرد، در نظر گرفتن این موارد در اجرای طرح‌ها تاثیرگذار است.

سرهنگ دهنوی ادامه داد: ما نباید به این موضوع یعنی اجرای طرح زوج و فرد ورود پیدا کنیم مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود و تردد در سطح شهر افزایش پیدا کند تا ناگریز به این نتیجه برسیم که طرح زوج و فرد فعال شود ضمن اینکه این طرح الزاماتی نیاز دارد.

او گفت: یکی از الزامات طرح زوج و فرد، داشتن حمل‌ونقل عمومی است و اتوبوس و مترو باید فعال باشد تا مردم به جای خودرو از این امکانات استفاده کنند که این موضوع در این شرایط جای سوال دارد، زیرا با توجه به شیوع ویروس، کرونا تجمع‌ها باید کاهش پیدا کند و اتوبوس و مترو محل تجمع بوده و احتمال شیوع و گستردگی ویروس در این مکان‌ها بیشتر است که این موضوع خود، مشکل‌زاست. در نهایت تاکنون به جمع‌بندی برای اجرای طرح زوج و فرد نرسیده‌ایم یعنی مسئولان به این جمع‌بندی نرسیده‌اند.


منبع: ایسنا
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار