زنجان ، پایلوت تست سرپایی بیماری کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: زنجان به عنوان پایلوت تست سرپایی بیماری کرونا انتخاب شد.

زنجان ، پایلوت تست سرپایی بیماری کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طرح نمونه‌گیری سرپایی ویروس کرونا به عنوان پایلوت در این استان که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته از اواخر هفته گذشته آغاز شده است.

دکتر صائینی افزود: یکی از اقدامات موثر و ارزشمند در این استان انجام آزمایش سرپایی برای افراد دارای علایم مشکوک به بیماری کرونا بوده که برای تمام افراد فراهم شده است.

او اضافه کرد: بر این اساس، افرادی که فکر می‌کنند علایم مشکوک به بیماری دارند می‌توانند به سامانه سلامت مراجعه کرده و موارد مطرح شده را علامت بزنند، که پس از این اقدام، مراقبان سلامت وضعیت فرد را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: افراد دارای علائم مشکوک می‌توانند علاوه بر سامانه یاد شده به نزدیکترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند و توسط پزشک مستقر ویزیت شوند که در صورت نیاز اقدامات لازم توصیه می‌شود.

صائینی افزود: در صورت علائم جدی بیماری در فرد وی، به مراکز ۱۶ ساعته که در زنجان سه مرکز فعال شماره ۹، ۱۴ و ۸ از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات ارائه می‌کنند، ار جاع داده می‌شوند.

صائینی افزود: در صورت تایید پزشک در مراکز ۱۶ ساعته فرد برای آزمایش سرپایی آماده می‌شود که در کل کشور این آزمایش فقط در موارد بستری انجام می‌گیرد و این کار مهم در استان زنجان فراهم شده است.

او گفت: بیماران دیابتی و فشار خون به دلیل افت سیستم ایمنی و از طرفی سالمندان نیز بیش از همه در برابر بیماری کرونا آسیب پذیرتر هستند که در آن‌ها بیماری عوارض بیشتری دارد و اقدامات پیشگیرانه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.